سرگرمی و تفریح و بازی و دانلود و آموزش
با یک ترفند ساده؛

برای فلش مموری خود رمز بگذارید + آموزش

بدون نیاز به هیچ نرم افزاری و فقط با استفاده از ویندوز 7 می توانید بر روی فلش مموری، هاردهای اکسترنال و درایوهای رایانه شخصی خود رمزگذاری کنید.
به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، امروزه حجم عظیمی از اطلاعات مانند فایل ها و تصاویر شخصی توسط فلش مموری ها منتقل می شوند اما استفاده گسترده از این وسیله و اندازه کوچک آن گاهی خطر گم شدن یا به سرقت رفتن را نیز به همراه دارد.
برای جلوگیری از دستیابی افراد دیگر به فایل های موجود در فلش مموری شما راهکاری را آموزش می دهیم که به کمک آن می توانید این وسیله را رمزگذاری و ایمن کنید.

 
1. در ابتدا فلش مموری خود را به رایانه وصل کرده و از My Computer بر روی آن راست کلیک کنید.
2. از منویی که باز میشود گزینه Turn On BitLocker را انتخاب نمایید.
3. سپس از پنجره باز شده گزینه Use a password to unlock the drive را تیک بزنید و رمز عبور خود را در دو نوار زیرین آن وارد کنید.
4. در این مرحله شما می توانید پسورد خود را با انتخاب گزینه Save the recovery key to a file در یکی از درایوهای رایانه ذخیره کنید تا در صورت فراموش کردن آن بتوانید رمز را بازیابی کنید.
5. بر روی گزینه Next کلیک کرده و در مرحله بعد Start Encryption را برای شروع عملیات رمزگذاری انتخاب کنید.
6. توجه داشته باشید که کار کردن با فلش مموری، خارج کردن آن از رایانه یا بستن پنجره در هنگام عملیات رمزگذاری باعث سوختن و از بین رفتن اطلاعات حافظه جانبی شما می شود، بنابراین تا پایان کار صبر کرده و سپس گزینه Close را انتخاب کنید.
شما در هر زمانی می توانید رمز را از روی فلش مموری خود برداشته و آن را به حالت اولیه بازگردانید. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:
1. به کنترل پنل رفته و روی گزینه BitLocker Drive Encryption کلیک کنید. 
2. در مرحله بعد از پنجره باز شده بر روی Turn Off BitLocker کلیک کرده و Decrypt Drive را انتخاب نمایید.
گفتنی است که از این روش می توانید برای رمزگذاری بر روی حافظه های جانبی و درایوهای رایانه نیز استفاده کنید.



تاریخ: شنبه 9 دی 1391برچسب:هارد , رایانه , فلش , ویندوز ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

کاربرد ماسک در فتوشاپ  
 
  برای کار حرفه ای با فتوشاپ و ایجاد طرح های واقعی بخصوص در زمینه عکاسی و کار روی تصاویر، یکی از مهم ترین بخش ها، آشنایی کامل و کافی با ابزارها و روش های انتخاب و تسلط به این ابزارها و فرامین است.  
 
     
 
 
 
 
   
 
 
کاربرد ماسک در فتوشاپ  
 
 
 
 
     
 
   
 

برای کار حرفه ای با فتوشاپ و ایجاد طرح های واقعی بخصوص در زمینه عکاسی و کار روی تصاویر، یکی از مهم ترین بخش ها، آشنایی کامل و کافی با ابزارها و روش های انتخاب و تسلط به این ابزارها و فرامین است. در صورتی که نتوانیم انتخاب درست و صحیحی انجام دهیم، به هیچ عنوان نخواهیم توانست از قدرت سایر ابزارها و فرامین در حد بالا استفاده کنیم. درباره ابزارها و فرامین انتخاب در شماره های پیشین به صورت کامل صحبت کرده و با آنها آشنا شده ایم. در این شماره می خواهیم با روش های حرفه ای انتخاب در محیط فتوشاپ آشنا شویم.

 

در فتوشاپ برای انتخاب بخش های مورد نظر تصویر دو روش متفاوت وجود دارد. اولین و ساده ترین روش استفاده از ابزارهای انتخابی چون لاسو، مارکی، چوب جادو و... یا فرامینی چون Color Range است که در هر یک از آنها، طراح با تسلط بر کارکرد هر یک از ابزارها می تواند انتخاب درست و دقیقی انجام دهد. دومین روش انتخاب در فتوشاپ، استفاده از ماسک ها در انتخاب محدوده مورد نظر بوده که این روش خود به دو حالت استفاده از ماسک سریع (Quick Mask ) و استفاده از ماسک معمولی امکان پذیر است. در این روش انتخابی ابزارهای طراحی و نقاشی به ابزارهای انتخاب تبدیل شده و به کمک آنها می توانیم تصویر خود را در حالت های بسیار جالب انتخاب و فرمان مورد نظر را بر آن اعمال کنیم.

 

اجازه دهید ابتدا برای روشن تر شدن مفهوم ماسک مثالی بیان کنیم. ماسک در فتوشاپ شبیه شیشه بخارگرفته ای است که تصویر پشت خود را نمایش نمی دهد و با کمک انگشت یا هر وسیله دیگر می توانیم بخار روی قسمت های مورد نظر شیشه را پاک کرده و تصویر پشت آن شیشه را نمایش دهیم. در این مثال محدوده قابل نمایش دقیقا متاثر از شکل حرکت انگشت یا شیئی است که روی شیشه بخار گرفته حرکت کرده و اگر مثلا یک برگ درخت یا یک شکل خاص این بخار را از بین ببرد، تصویر پشت شیشه دقیقا به حالت آن برگ یا شکل خاص دیده خواهد شد.

 

در فتوشاپ نیز دقیقا چنین حالتی پیاده شده و با استفاده از ابزارهای طراحی مانند قلم مو، شیب رنگ و... و شکل خاصی که برای نوک قلم مو برمی گزینیم، می توانیم ماسک دلخواه خود را پیاده کنیم با این تفاوت که با انتخاب شفافیت های دلخواه برای قلم مو، انتخاب های جالب تر و زیباتری می توانیم انجام دهیم.

 

در حالت ماسک رنگ زمینه و پس زمینه فقط در حالت سیاه و سفید و ۲۵۴ رنگ خاکستری ما بین آنها قابل انتخاب و استفاده بوده و در این حالت بخش هایی که سفید باشد ماسک در آن قسمت غیر فعال بوده و تصویر کاملا نمایان خواهد بود و در صورتی که سیاه باشد ماسک غلبه کرده و تصویر قابل مشاهده نخواهد بود. در صورتی هم که رنگی از محدوده خاکستری اعمال شده باشد به نسبت تمایل آن به سیاهی و سفیدی تصویر در آن نواحی به صورت شفاف دیده خواهد شد.

 

از ماسک سریع فقط به عنوان ابزار انتخاب می توان بهره جست و کاربرد دیگری نخواهد داشت و پس از اعمال براحتی قابل فراخوانی مجدد و ویرایش نخواهد بود. در صورتی که ماسک معمولی به صورت یک لایه مجزا روی لایه اصلی تصویر اعمال می کند و همراه فایل اصلی تصویر در فرمت PSD قابل ذخیره است. می توانیم هرنوع ویرایش یا تغییری را در هر لحظه اعمال کنیم و حتی ماسک اعمال شده را بدون هیچ تداخلی حذف و بی اثر کنیم.

 

برای فراخوانی ماسک سریع کافی است بعد از باز کردن یک تصویر با کلیک روی آیکون مربوط به آن در انتهای جعبه ابزار سمت چپ فتوشاپ حالت ماسک را فعال کنیم و سپس با کمک ابزارهای انتخاب به ویرایش آن بپردازیم. پس از کلیک روی آیکون ماسک سریع با انتخاب یکی از ابزارهای طراحی مثل قلم مو و پس از انتخاب اندازه، شکل و شفافیت دلخواه برای آن، رنگ سیاه را به عنوان رنگ زمینه تعریف و روی قسمت های دلخواه تصویر از قلم مو استفاده کنیم. با این کار خواهیم دید پوشش قرمز رنگی در آن نواحی با توجه به شکل، اندازه و شفافیت قلم مو ایجاد می شود. این قسمت ها در واقع بخش های انتخاب شده تصویر بوده و با استفاده دوباره از قلم مو یا سایر ابزارهای طراحی می توانیم این محدوده را افزایش داده یا با تغییر رنگ زمینه به رنگ سفید و استفاده از قلم مو این محدوده را کاهش دهیم.

 

در نهایت پس از به دست آمدن بهترین حالت مورد نظر با کلیک دوباره روی آیکون ماسک سریع در جعبه ابزار سمت چپ فتوشاپ از حالت ماسک سریع خارج شده و خواهیم دید قرینه قسمت های رنگی (قسمت های بدون رنگ) به حالت انتخاب در خواهد آمد. در صورتی که مثلا دکمه Delete را از صفحه کلید فشار دهیم آن قسمت ها حذف خواهد شد. با انتخاب رنگ های خاکستری به عنوان رنگ زمینه در حالت ماسک سریع و استفاده از ابزارهای طراحی و بازگشت به حالت انتخاب مشاهده می شود این نواحی با حالتی شبیه اعمال Feather انتخاب می شود و به صورت کامل هنگام استفاده از Delete حذف نمی شود.

 

دومین نوع ماسک، ماسکی است که همانند یک لایه کنار لایه اصلی قرار گرفته و به کمک آن می توانیم همانند مثال بخار روی شیشه، قسمت هایی از تصویر را نمایش دهیم که در لایه ماسک به رنگ سفید بوده و بخش هایی که به رنگ سیاه باشد قابل مشاهده نخواهد بود.

 

برای اعمال یک ماسک روی لایه مورد نظر به شکل زیر عمل می کنیم:

 

ابتدا در صورت پس زمینه بودن لایه مورد نظر با دوبار کلیک روی تصویر قفل و تعریف یک نام، لایه را از حالت پس زمینه خارج می کنیم. سپس با کلیک روی آیکون Add Layer Mask در قسمت پایین پانل لایه ها ماسک لایه را به لایه اصلی اضافه می کنیم. در این حال خواهیم دید تصویر یک مربع سفید کنار تصویر لایه مورد نظر در پانل لایه ها ظاهر می شود. در این حالت با انتخاب ابزارهای طراحی مثل قلم مو یا شیب رنگ و استفاده از آنها روی تصویر خواهیم دید با توجه به نوع رنگ انتخابی (در بازه رنگی سیاه و سفید) بخش هایی از لایه قابل مشاهده و بخش هایی مخفی می شود و در صورت استفاده از رنگ های خاکستری آن محدوده نیز با حالت محو شدگی به نمایش درمی آید.

 

نکته جالب در استفاده از این روش برای حذف بخش های مورد نظر تصویر، در امکان ویرایش یا حتی حذف ماسک لایه و برگرداندن تصویر به حالت اولیه است. به این منظور اگر بخواهیم به صورت موقت ماسک لایه غیرفعال شود، کافی است همزمان با فشار دکمه Shift روی ماسک لایه کلیک کنیم و پس از ظاهر شدن ضربدر قرمز رنگ روی آن ماسک را غیرفعال کرده و کلیک دوباره روی ماسک همزمان با فشار دکمه Shift ماسک را به حالت اولیه برگردانیم. برای حذف کامل ماسک لایه نیز می توانیم روی ماسک مورد نظر کلیک کرده و با درگ آن روی تصویر سطل زباله در پانل لایه ها و انتخاب گزینه Delete در کادر ظاهر شده آن را حذف کنیم. در صورتی که در این کادر گزینه Apply را انتخاب کنیم ماسک روی لایه اعمال سپس حذف می شود.

   
   
 
 
 
         
 
      روزنامه جام جم 




تاریخ: یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:کاربرد ماسک در فتوشاپ - آموزش فتوشاپ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

تغییرات اساسی در کارکردن با فتوشاپ  
 
  بهبود کیفیت تصاویر با فتوشاپ  
 
     
 
 
 
 
   
 
     
     
     

نرم افزار فتوشاپ کاربرد و مخاطبان متنوعی دارد و هرکس فراخور کارش از امکانات این نرم افزار استفاده می کند. بیشترین مخاطبان این نرم افزار، عکاسان و ویرایشگران تصاویر هستند. فتوشاپ ابزارها و فرامین متنوعی برای افزایش و بهبود کیفیت تصویر ارائه کرده که در شماره های پیشین به آنها اشاره شده است و در این شماره قصد داریم با گام های مختلف افزایش کیفیت تصویر آشنا شده و آنها را بیان کنیم.

 

مراحل بهینه سازی تصویر شامل دوربری، تغییر سایز، رتوش تصویر، تنظیم نور و رنگ تصویر و افزایش وضوح آن برای داشتن بهترین خروجی چاپی یا وب است. برای شروع کار روی تصاویر در محیط فتوشاپ باید به موارد زیر دقت کنید:

 

۱. پس از باز کردن تصویر در محیط فتوشاپ حتماً از لایه اصلی تصویر یک کپی تهیه کرده و کارهای خود را روی آن انجام دهید (این کار به روش های مختلفی انجام می گیرد که راحت ترین آنها استفاده از کلید های ترکیبی Ctrl+J است)

 

۲. مطمئن شوید رزولوشن تصویری که روی آن کار می کنید متناسب هدفی است که در نهایت برای آن در نظر گرفته اید (چاپ یا وب).

 

۳. تصویر را در اندازه و کادربندی مناسب برش دهید.

 

۴. قسمت های آسیب دیده تصویر را ترمیم کنید.

 

۵. تصویر را از لحاظ نور و رنگ تنظیم کنید.

 

۶. وضوح تصویر را تنظیم و آن را ذخیره کنید.

 

● رزولوشن و سایز تصویر

 

اولین گام در شروع بهینه سازی یک تصویر بررسی مناسب بودن رزولوشن تصویر با هدفی است که برای آن تعریف کرده ایم. مثلا در صورتی که می خواهیم تصویر برای انتشار در محیط وب آماده شود با حالتی که می خواهیم آن را برای چاپ آماده کنیم، متفاوت خواهد بود. رزولوشن در واقع تعداد مربع های کوچک تشکیل دهنده تصویر است که از کنار هم چیدن آنها تصویر تشکیل می شود.

 

این مربع های کوچک به اصطلاح پیکسل نامیده شده و با شماره تعداد پیکسل های تصویر در واحد طول تصویر رزولوشن آن محاسبه می شود، با واحد پیکسل بر اینچ(ppi) و نقطه بر اینچ(dpi) و خط بر اینچ(lpi) بیان می شود. هرچه تعداد پیکسل های تشکیل دهنده یک تصویر بیشتر باشد (رزولوشن بالاتر)، کیفیت تصویر بهتر و حجم آن نیز بیشتر خواهد بود و هر چه رزولوشن پایین تر باشد کیفیت تصویر پایین تر و حجم آن نیز کمتر می شود. برای رعایت تناسب در کیفیت و حجم برای کارهای چاپی حداقل رزولوشن ۳۰۰ و برای کارهای وب حداقل رزولوشن ۷۲ تعریف شده است. دقت کنید که افزایش رزولوشن در محیط فتوشاپ نتیجه زیاد مطلوبی نداشته و باعث تار شدن تصویر می شود؛ بنابراین بهتر است نخست سایز اولیه تصویر متناسب با هدف نهایی انتخاب شود تا نیاز به تغییر سایز نباشد و دیگر این که منابع تصویر از همان ابتدا با کیفیت انتخاب شود (اسکن تصویر با رزولوشن مناسب و استفاده از سایز مناسب هنگام عکاسی با دوربین های دیجیتال).

 

● دوربری تصویر

 

دومین مرحله از مراحل بهینه سازی تصویر دوربری و حذف قسمت های اضافه تصویر و کادربندی و تراز کردن دوباره آن است. این عملیات به کمک ابزار Crop انجام می شود که به کمک آن می توانیم سایز، رزولوشن و تراز تصویر خود را تنظیم کنیم. برای استفاده از این ابزار به شکل زیر عمل می کنیم:

 

۱. از جعبه ابزار روی ابزار Crop کلیک کنید تا انتخاب شود یا دکمه C از صفحه کلید را فشار دهید.

 

۲. در نوار تنظیمات این ابزار (بالای فضای کاری) در صورت نیاز سایز مناسب را برای تصویر خود انتخاب کنید.

 

۳. برای تنظیم تراز تصویر، ابزار Straighten را از نوار تنظیمات انتخاب کرده و پس از کلیک و درگ ماوس در جهت تراز دلخواه از تصویر، تصویر را در آن تراز موازی کنید.

 

۴. پس از تنظیم تراز با کلیک و درگ ماوس در اطراف کادر ظاهر شده، آن را متناسب با حالت دلخواه خود تنظیم کنید. در صورت بروز اشتباه با زدن دکمه ESC از صفحه کلید کادر را کنسل کرده و دوباره کادر دلخواه خود را ترسیم کنید. تفاوت فتوشاپ نسخه ۶ cs با نسخه های قبلی در نحوه ترسیم و حرکت کادر Crop به این شکل است که در این نسخه به جای حرکت کادر، تصویر جابه جا می شود تا کادر در حالت دلخواه ما قرار گیرد.

 

۵. پس از ترسیم و تنظیم کادر، با کمک مربع های کوچک موجود در اطراف کادر، با زدن دکمه Enter کادربندی جدید را تائید کنید تا تصویر را در اندازه و کادر جدید ببینید.

 

● ترمیم قسمت های آسیب دیده

 

سومین گام از مراحل تنظیم تصویر ترمیم بخش های آسیب دیده تصویر است. ترمیم بخش های آسیب دیده تصویر معمولا با جایگزینی بخش های آسیب دیده تصویر با بافت های سالم کناره آن انجام می گیرد، که به این منظور سه ابزار در اختیار ما قرار گرفته است. این بخش نیز در نسخه جدید فتوشاپ با تغییراتی که کرده نتیجه فوق العاده جالبی را به دست می دهد. ابزارهای ترمیمی که با فشار دکمه J از صفحه کلید فراخوانی شده یا با کلیک در جعبه ابزار قابل انتخاب است، عبارت است از:

 

Spot Healing Brush برای ترمیم بخش های آسیب دیده به صورت هوشمند با توجه به بافت کناره با حرکت و درگ ماوس روی نقاط مورد نظر بدون نیاز به نمونه گیری، Healing Brush برای ترمیم مثل ابزار قبلی با نمونه گیری و ابزار Pathکه ماهیت انتخابی داشته و پس از انتخاب قسمت های آسیب دیده با کلیک در محدوده انتخاب شده و درگ به محدوده سالم عمل ترمیم را انجام می دهد. در ابزارهای Spot Healing Brush و Path با فعال کردن حالت Content Aware می توانیم به نتایج بسیار جالب و هوشمندانه ای در ترمیم بافت های آسیب دیده تصویر دست پیدا کنیم. در این مجموعه ابزارهای Spot Healing و Healingماهیت قلم مویی داشته و تنظیمات قلم مویی (تغییر شکل، اندازه و فشار) قابل تغییر است.

 

● تنظیم نور و رنگ تصاویر

 

مرحله بعدی از مراحل بهینه سازی تصویر، تنظیم نور و رنگ و حذف ته مایه های رنگی تصویر است. معمولا اگر تصویر قدیمی بوده یا در شرایط مساعد نوری تهیه نشده باشد، ته مایه ای از یک رنگ خاص در تصویر مشاهده می شود که با حذف آن، تصویر جذاب تری خواهیم داشت. با استفاده از فرامین Auto Tone ،Auto Contrast و Auto Color که از مسیر Menu / Image قابل فراخوانی است، می توانیم در بیشتر موارد تا حد قابل قبولی تصویر خود را از نظر نور و رنگ تنظیم کنیم؛ ولی چنانچه این فرامین نتیجه مناسبی را به دست ندهد، می توانیم از ابزارهای پیشرفته دیگری مثلLevel ، Brightness & Contrast و Exposure که برای تنظیم نور و روشنایی تصویر و Vibrance،

 

Color، Balance، Variations برای تنظیم رنگ تصویر کاربرد دارد و از مسیر Image / Adjustment قابل فراخوانی است، استفاده کنیم.

 

● افزایش وضوح تصویر

 

آخرین گام از مراحل بهینه سازی تصاویر تنظیم وضوح تصویر است که در صورت نیاز روی تصاویر انجام می شود. معمولا اگر تصاویر اندکی وضوح بیشتری داشته باشد جذاب تر به نظر می رسد، که برای رسیدن به این هدف با اعمال فیلتر Sharpen از قسمت Filter / Sharpen یا فیلتر UnSharp Mask از همان مسیر می توانیم به نتیجه دلخواه خود برسیم.

 

در صورت نیاز می توانیم تصاویر سیاه و سفید را رنگی کرده (قبلا روش های رنگی کردن بیان شده) و در نهایت تصویر خود را ذخیره کنیم.

 

 

   
   
 
 
      روزنامه جام جم  
 




ارسال توسط اسماعیل عربی

نکات مهم جستجو کردن در گوگل را یاد بگیرید

 

گوگل

گوگل

 

آیا پس از چند سال کار با اینترنت و بودن در فضای وب فکر می کنید در ابتدایی ترین موضوع، یعنی سرچ گوگل حرفه ای هستید؟ توصیه می‌کنیم حتما این مقاله را بخوانید.

سرچ کردن محتوای مورد نیاز در موتورهای جستجو از ابتدایی ترین کارهایی است که هر کسی که سر و کارش به اینترنت افتاده باشد با آن آشنایی دارد. در میان بزرگ ترین و معروف ترین موتور جستجو، گوگل، سهم زیادی در سرچ روزانه مردم دنیا دارد. تا جایی که “گوگل کردن” به فعل تبدیل شده و معادل سرچ کردن در اینترنت به حساب می آید.

اما به راستی چقدر با ریزه کاری های سرچ کردن آشنایی داریم؟ مثلا خود شما چقدر طول می کشد تا با سرچ به محتوای مورد نظرتان برسید؟ اگر این زمان برای شما طولانی است با دانستن چند نکته کوچک می توانید  سرچ خود را بهبود دهید و زودتر به محتوای مورد نظرتان برسید.

۱- در ابتدا لازم است بگوییم که جستجوی گوگل بر مبنای کلمات کلیدی است که وارد می کنید. هر چه این کلمات دقیق تر باشند، موتور گوگل شما را زودتر به محتوای مورد نظرتان می رساند. وقتی عبارت information and communications technology را در تایپ می کنید، گوگل به دنبال صفحاتی می گردد که این سه عبارت در آن وجود داشته باشد. در این حالت ترتیب برای گوگل اهمیتی ندارد.

چیزی که در بین عموم جا افتاده این است که استفاده از کلمات زیاد برای سرچ بد است. این باور درست نیست. چون استفاده از کلمات محدود هم گستره سرچ شما را بسیار بزرگ می کند. به نظر من برای جستجو استفاده از سه تا پنج واژه مناسب است.

اگر می خواهید این عبارت را دقیقا به همین ترتیب جستجو کنید کافی ست آن را در کوتیشن قرار دهید.

 ”information and communications technology”

دقت کنید در گوگل عباراتی که میان کوتیشن قرار می گیرند نباید بیشتر از ده کلمه باشد. گوگل بیشتر از ده کلمه را نمی پذیرد.

نکاتی که در مورد سرچ گوگل نمی‌دانید

 

2- حالا فرض کنید می خواهید به دنبال صفحاتی بگردید که یا دارای عبارات information  باشند یا communication و یا technology. در این حالت از عملگر OR استفاده می کنیم. عملگرهای منطقی در گوگل دقیقا بر همان مبنای ریاضی کار می کنند.

Information OR communications OR technology

همچنین می توانید به جای عبارت OR از ععلامت مخصوص آن | (پایپ نامیده می شود) استفاده کنید.

۳- در جستجوهای گوگل، عبارتی مانند to، a، the و مانند اینها دور ریخته می شود و به حساب نمی آید. اگر می خواهید این عبارت ها حتما در سرچ لحاظ شوند کافیست از علامت + استفاده کنید.

۴- علامت – (منفی) نیز کاربرد جالبی دارد و بسیار کارآمد است. فرض کنید به دنبال محتوایی هستید که دارای عبارت information and communications technology باشد ولی از شرکت apple در آن حرفی زده نشده باشد. برای این کار کافی ست مانند نمونه زیر سرچ کنید.

“information and communications technology”‌ – “apple”‌

با این کار، گوگل تمام محتواهایی که عبارت information and communications technology را دارد پیدا می کند و آنهایی که کلمه apple در آنها ذکر شده را فیلتر می کند و سپس نتایج را به شما نشان می دهد.

۵- ترفند دیگری که نیاز دارید، * است. فرض کنید دنبال محتوایی هستید که دقیقا نمی دانید برای سرچ کردن ان باید از چه واژه ای استفاده کنید. کافیست به جای واژه ای که نمی دانید از علامت * استفاده کنید. به مثال زیر توجه کنید.

microsoft * windows

6- اگر بخواهید به دنبال عنوان های یک سایت مشخص بگردید چه می کنید؟ با تایپ کردن عبارت INTITLE در مقابل اسم سایت، عناوین برایتان به نمایش در خواهد آمد. البته این در شرایطی ایت که برای صفحات آن وبسایت اینتایتل تعریف شده باشد.

iranvij :INTITLE

7-  فرض کنید می خواهید دوربین دیجیتالی بخرید و محدوده قیمت برای تان اهمیت دارد. چه طور سرچ می کنید؟ برای این منظور کافیست از “…” استفاده کنید. برای مثال:

Camera digital $800…۱۰۰۰

۵- اگر به دنبال موضوعی در سایت خاصی هستید، می توانید از عبارت site: در قسمت سرچ بهره ببرید. با این کار گوگل تنها صفحاتی را به عنوان نتیجه نشان تان می دهد که مربوط به سایت ذکر شده باشند.

Site: iranvij.ir

همچنین اگر محقق هستید و به سرچ دقیق احتیاج دارید، می توانید از صفحه جستجوی پیشرفته گوگل تحت عنوان Advanced Search و به آدرس http://www.google.com/advanced_search  مراجعه کنید.

قبل از سرچ کردن کمی روی معنای عبارت فکر کنید و بهترین کلید واژه ها برای جستجو را بیابید و استفاده کنید.




ارسال توسط اسماعیل عربی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
بهداشت و سلامت
امکانات جانبی

پیج رنک