سرگرمی و تفریح و بازی و دانلود و آموزش

گسترش مطالعات و تحقیقات درباره عملکرد جنسی انسان و افزایش دانش بشری درباره انواع اختلا‌ل ‌های جنسی و متعاقب آن، دستیابی به روش ‌های تشخیص و درمان این ‌گونه اختلا‌ل ‌ها طی سالیان اخیر باعث شده است افراد، بیش از گذشته، برای دریافت مشاوره‌ های جنسی و بهبود روابط زناشویی خود به کلینیک‌ های تخصصی اختلا‌ل ‌های جنسی مراجعه کنند...

در همین حال، تقاضای روزافزون در حوزه مسایل جنسی و زناشویی، گروه‌های سودجو و غیرعلمی را نیز به این حوزه وارد کرده تا برای رسیدن به سود سرشار با انواع و اقسام تبلیغ‌ های کاذب و فریبنده به جذب مشتری بپردازند؛ مشتریانی که در صورت عدم رضایت از خدمات ارایه ‌شده به علت نوع خاص مشکل ‌شان قادر به شکایت هم نخواهند بود، چرا که از برملا شدن خصوصی ‌ترین مسایل زندگی خود بیمناک‌ هستند و به علت همین نگرانی معمولا از این سودجویان شکایت نمی‌ کنند.

امروزه انواع و اقسام محصولات جنسی در بسته‌ ها و اشکال مختلف به بازار آمده که هرچند درباره تمامی آن ها نمی ‌توان یکسان قضاوت و آن ها را به کلی رد یا تایید کرد اما می ‌توان نکاتی را بر شمرد که تکلیف خوانندگان این نوشته را هنگام مواجهه با محصولات جنسی و تبلیغ‌ های آن روشن می ‌کند.

1- روابط زناشویی یک اتفاق یا یک برنامه نیست؛ بلکه یک فرآیند است که درک متقابل زوجین، بیشترین نقش را در رضایت جنسی دارد. به عبارت دیگر، نمی ‌توان روابط زناشویی را صرفا به یک عمل فیزیکی محدود به بستر خواب خلاصه کرد؛ بلکه بسیاری از حوادث و اتفاقات زندگی مشترک و نوع ارتباطات و مراودات زن و شوهر در خارج از بستر خواب روی عملکرد جنسی آن ها نیز تاثیر می‌ گذارد. بنابراین صرف استفاده از انواع محصولات جنسی بدون شناسایی و حل مسایل و مشکلات احتمالی موجود میان زن و شوهر کمکی به بهبود روابط جنسی زوجین نخواهد کرد، ضمن این که گاهی هم همین تبلیغ‌ ها مشکل‌ آفرین هستند.

2- بسیاری از مکمل ‌ها و ‌ترکیب ‌های دارویی و گیاهی که در داروخانه ‌ها و عطاری ‌ها به فروش می ‌رسند هنوز به تایید مراکز معتبر علمی نرسیده‌ اند و فواید و عوارض آن ها کاملا شناخته شده نیست و طرح هر فایده و اثری از آن ها صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.

این‌ گونه ‌ترکیب ‌ها اگر با عبارات معجزه‌ آسا، تضمینی و نظایر این ها تبلیغ شوند، قطعا کذب و نادرست است، ضمن این که بین مجوز واردات و فروش مکمل ‌ها که مطلقا جنبه درمانی و دارویی ندارد و متن تبلیغاتی آن ها مبنی بر درمان مناسب و بی ‌خطر برای اختلا‌ل‌ های رایج جنسی تناقض بسیاری وجود دارد.
داروهای جنسی

در کشورهای دیگر روی این‌ گونه بسته‌ ها عبارت "این بسته برای تشخیص و یا درمان هیچ بیماری تجویز نمی‌ شود" به صورت انگلیسی درج شده و در کشورما نیز باید همین عبارت به فارسی چاپ شود و مسئولان امر نیز شرکت ‌های دارویی را به درج این عبارت ملزم كرده و با موارد تخلف برخورد کنند.

3- در حال حاضر و در مقایسه با گذشته روش ‌های درمان اختلا‌ل ‌های جنسی، بیشتر و متنوع ‌تر شده است. به عنوان نمونه، برای ناتوانی جنسی در مردان، داروهای خوراکی، دستگاه‌ های کمکی، فرآورده‌ های تزریقی و پروتزی وجود دارد که به کمک آن ها می ‌توان توانایی مرد را برای رابطه زناشویی با همسر احیا کرد اما این که بیمار به ناتوانی جنسی مبتلا است یا نه و این که کدام درمان برای وی سودمند است، نیازمند بررسی و تشخیص پزشک است. از این ‌رو افراد باید مانند سایر بیماری‌ ها در صورت مواجهه با اختلا‌ل‌ های جنسی برای تشخیص و درمان آن به مشاوران و پزشکان مراجعه کنند.

4- برخی محصولات جنسی بر پایه دامن زدن به یک تصور نادرست و ایجاد یک نیاز کاذب تبلیغ می ‌شوند.

برای نمونه، اندازه اندام تناسلی نزدیک به صد درصد مردانی که با شکایت کوچکی این عضو به کلینیک درمان اختلا‌ل‌ های جنسی مراجعه می‌ کنند، طبیعی است اما به علل مختلفی که از طرح آن صرف ‌نظر می ‌کنم، آن ها اصرار می ‌کنند که از دستگاه‌ های بزرگ‌ کننده اندام تناسلی استفاده کنند و درباره کارایی آن سوال می ‌کنند؛ در حالی که چون شکایت یا هدف افرادی که تمایل به استفاده از این دستگاه دارند، با واقعیت منطبق نیست؛ هیچ سودی از خرید و استفاده این‌ گونه دستگاه‌ ها به دست نمی‌ آورند زیرا بهبود روابط زناشویی به اندازه اندام تناسلی ارتباطی ندارد.

چنین تبلیغ هایی فقط به ایجاد و گسترش یک فرهنگ غلط در خانواده‌ ها منجر می ‌شود و معیارها و سلایق فردی به عنوان یک معیار مطلوب به زوجین به طور ناخودآگاه و از طریق همین تبلیغات جنسی تحمیل می ‌شود؛ باور نادرستی که ممکن است تا سال‌ ها از ذهن زوجین خارج نشود.

البته مسئولیت و وظیفه دستگاه‌ های نظارتی و متولیان امر نیز در این مورد بسیار خطیر است؛ زیرا تبلیغات کاذب و فراگیر سودجویان که با پشتوانه منابع مالی حاصل از فروش محصولات‌ شان همراه است باعث کم رنگ یا بی ‌تاثیر شدن مقالات علمی و دیدگاه‌ های صاحب ‌نظرانی می ‌شود که دایره مخاطبان ‌شان محدودتر از تبلیغ‌ های پرهیاهوی سودجویان است. بنابراین دستگاه ‌های نظارتی باید برای جلوگیری از‌ ترویج فرهنگ غلط ناشی از تبلیغات کاذب جنسی اقدام لازم را به عمل آورند.

به هرحال، اختلا‌ل‌ های جنسی و پیامد‌های زناشویی ناشی از آن، مسایل ساده‌ ای نیستند که بتوان آن ها را با ارسال پستی (سودجویان محصولات جنسی را بدون ذکر هرگونه نشانی از خود به آدرس مشتری ارسال می ‌کنند) یا خرید محصولات جنسی برطرف کرد بلکه افراد باید با افزایش آگاهی و اطلاعات خود در این حوزه و در صورت نیاز با مراجعه به مشاوران و پزشکان متخصص حوزه مسایل جنسی از درمان های لازم بهرمند شوند.

بخش تغذیه و سلامت تبیان




تاریخ: پنج شنبه 22 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط اسماعیل عربی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
بهداشت و سلامت
امکانات جانبی

پیج رنک