سرگرمی و تفریح و بازی و دانلود و آموزش

حاشيه هاي فيس بوک براي چهره ها

 

حاشيه هاي فيس بوک براي چهره ها

چندي پيش بود که يکي از بازيگران نام اشناي سينما و تلويزيون خبر از سوءاستفاده برخي فرصت طلبان از نام و چهره اش در فضاي سايبر داده بود و تأکيد کرده بود نظراتيکه به نقل از او در فضاي مجازي منتشر شده است جعلي و سراسر کذب است. اندکي پس از مخابره اين خبر يکي ديگر از چهره هاي نام آشناي سينما و تلويزيون که اتفاقاً جزو پيشکسوتان اين عرصه هم محسوب مي شود زبان به اعتراض گشود و اعلام کرد: من درفيس بوک نيستم. پرويز پرستويي بازيگر مشهور سينماي ايران در اظهار نظري صريح اعلام کرد که هيچ صفحه اي در فيس بوک ندارد و تصريح کرد صفحه اي که به اسم او در فيس بوک ايجاد شده جعلي است.

ماجرا چه بود؟

اما چه شده بود که آقاي پرستويي با صراحت فعاليت درفيس بوک را تکذيب کرده بود. ماجرا از اين قرار بود که تعدادي از دوستان آقاي پرستويي، صفحه اي با نام او در فيس بوک ديده بودند و گمان مي کردند اوهم در فيس بوک فعاليت دارد و حتي او را به عنوان دوست خود انتخاب کرده بودند. ولي وقتي شخصا به سراغ پرستويي رفتند او اصل حضور درفيس بوک را تکذيب کرده و با انتقاد از اين برخورد غيراخلاقي گفته بود که خوشبختانه و يا متاسفانه در فيس بوک فعاليتي ندارد. ولي تکذيب عضويت در فيس بوک باعث شده که پرويز پرستويي به ماجراي جالب ديگري از رفتارهاي غيراخلاقي برخي رسانه هاي زرد اشاره کند. او گفته بود که از مدتي قبل خبر دار شده مدت ها يکي از نشريات از جانب پرستويي به سوالات خوانندگان درباره اين بازيگر جواب مي داده است!

تکذيب عضويت در فيس بوک باعث شد پرويز پرستويي به ماجراي جالب ديگري از رفتارهاي غيراخلاقي برخي رسانه هاي زرد اشاره کند. او گفته بود که از مدتي قبل خبر دار شده مدت ها يکي از نشريات از جانب پرستويي به سوالات خوانندگان درباره اين بازيگر جواب مي داده است!

فيس بوک؛ جعلي يا واقعي

در يکي دو سال اخيرتنها پرويز پرستويي نبوده که حضور در فيس بوک را تکذيب کرده و نسبت به سوءاستفاده از آن هشدار داده است. بسياري از کار گردانان و بازيگزان سينما در مصاحبه هاي متعددي از اينکه در فيس بوک صفحاتي به اسم اين هنرمندان ايجاد شده وافرادي در کمال پررويي خود را جاي هنرمندان معروف جا زده، به شدت اظهار تاسف کرده اند. اگر به مصاحبه هاي هنرمندان معروف سينما در نشريات مختلف نگاهي بياندازيد متوجه مي شويد يکي از اظهارات هميشه تکرار شونده آنها عضويت درفيس بوک است. مثلا در شماره اخير ماهنامه نقش آفرينان الهام حميدي در بخش از مصاحبه خود، حضور در فيس بوک را تکذيب کرده و حتي از احتمال شکايت در دادگاه جرايم اينترنتي خبرداده است. يا همين چند وقت پيش بود که يکي ازبازيگران مشهور قهوه تلخ در مصاحبه اي با هفته نامه اقتصاد وزندگي به شدت از ايجاد صفحه اي در فيس بوک به نام خود وسوءاستفاده از اين مسئله انتقاد کرده بود.

حاشيه هاي فيس بوک براي چهره ها

آن ها که واقعي هستند!

اين فيس بوک هاي جعلي تنها گريبانگير بازيگران و کار گردانان سينما نيست. سياستمداران، ورزشکاران و... نيز با چنين مشکلي مواجه هستند و براي به وجود آمدن هر گونه مشکلي بهتراست هر گونه فعاليت در فيس بوک و يا نداشتن آن را به صراحت اعلام کنند تا جلوي هر گونه سوءاستفاده گرفته شود. اما کدام يک از بازيگران و کار گردان هاي سينما واقعا در فيس بوک هستند؟ داستان واقعي بودن و يا نبودن فيس بوک آدمهاي مشهور دقيقا مثل فيلم هاي پررمز و راز هاليوودي شده است. فيلم هايي که آدم واقع نمي داند طرف خود واقعي اش است و يا جعلي است؟ ابراهيم حاتمي کيا، کمال تبريزي، تهمينه ميلاني، مهناز افشار، امين حيايي، سامان مقدم، مازيار ميري، محسن اميريوسفي و... کار گردانان وبازيگراني هستند که مي‌توان به حضورواقعي آنها درفيس بوک واقعا اطمينان داشت. برخي از اين هنرمندان تاييد مي‌کنند که واقعا درفيس بوک هستند. گويا برخي مسئولان از هنرمندان مشهور خواسته اند که حتما صفحه اي واقعي براي خود ايجاد کنند تا مانع سوءاستفاده از طرق ايجاد فيس بوک هاي جعلي شوند.

منبع : تبیان

 


 

داستان حضور چهره هاي نام آشنا در فضاي مجازي همچنان خبرساز است؛ چه از طرف آن ها که اين حضور را تأييد کرده اند چه آن ها که از سوءاستفاده از نامشان گله مندند.

 


 




تاریخ: شنبه 24 ارديبهشت 1390برچسب:حاشیه های فیس بوک , ایرانی ها در فیس بوک,
ارسال توسط اسماعیل عربی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
بهداشت و سلامت
امکانات جانبی

پیج رنک