12 تکنیک برای عکاسی با موبایل + عکس
سرگرمی و تفریح و بازی و دانلود و آموزش

12 تکنیک برای عکاسی بهتر با موبایل
 

  - در سال‌های اخیر وضوح دوربین‌های موبایل بهتر شده و نرم‌افزارهای متعددی برای ویرایش و بهبود کیفیت عکس‌ها معرفی شده است. آشنایی با چند تکنیک ساده می‌تواند نتیجه عکاسی با این دوربین‌ها را مطلوب‌تر کند.
 

http://www.khabaronline.ir/images/2011/3/11-3-31-123027download.jpg

اثر نور را در نظر بگیرید

با کمی جابجایی، سوژه عکاسی را در بهترین وضعیت تابش نور قرار دهید و سعی کنید خودتان یا دوربین مانعی جلوی این پرتوها ایجاد نکنید. بهتر است نور به لنز دوربین شما تابیده نشود و بهترین حالت این است که نور از پشت دوربین مستقیما به سوژه مورد نظرتان بتابد.

 

http://www.khabaronline.ir/images/2011/3/dsc_0006.jpg

لنز دوربین را همیشه تمیز نگه دارید

بسیارساده به نظر می‌رسد اما اگر همین نکته‌ ساده را در نظر نگیرید، تکنیک‌های دیگر نیز اثر خود را از دست خواهند داد. بسیاری از ما روی لنز دوربین‌های عکاسی حساسیت زیادی داریم و آنها را تمیز نگه می داریم اما تماس مداوم دست با لنز دوربین تلفن‌های همراه، باعث می‌شود نتوانیم این نکته را در مورد آنها رعایت کنیم.

 

http://www.khabaronline.ir/images/2011/3/digzoom.jpg

زوم دیجیتال را فراموش کنید

واقعیت اینست که هر چقدر از بی‌فایده‌ بودن زوم دیجیتال بگوییم باز هم اغراق نکرده‌ایم. اگر لازم است از فاصله کمتری از یک سوژه عکاسی کنید، بهتر است به آن نزدیک و نزدیک‌تر شوید و اگر این امکان وجود ندارد، پس از عکاسی از نرم‌افزارهای ویرایشی استفاده کرده و بخش‌هایی از عکس را حذف کنید.

http://www.khabaronline.ir/images/2011/3/k750_flashlight.jpg

به فلاش‌های ال.ای.دی همیشه اعتماد نکنید

باور کنید در کیفیت فلاش‌های ال.ای.دی اغراق شده است. آنها گاهی می توانند اثرات نامطلوبی روی عکس‌های شما داشته باشند. هنگامی که به نور نیاز دارید عملکرد آنها خوب است اما گاهی بدون اینکه محیط نیازی به نور اضافه داشته باشد، عمل می‌کنند و کیفیت عکس‌ها را از بین می برند.

 

http://www.khabaronline.ir/images/2011/3/Camera-Zoom-FX-Color-Effects.jpg

از جدیدترین نسخه نرم‌افزارهای مورد نیاز استفاده کنید

اگر از کاربران تلفن‌های هوشمند هستید، می‌توانید نرم‌افزارهای متعددی را برای بهبود عملکرد دوربین گوشی همراه‌تان دانلود کنید یا بخرید. اگر سیستم‌عامل تلفن هوشمند شما آندروئید است، CameraZOOM FX می‌تواند انتخاب خوبی باشد و برای گوشی‌های آیفون نیز Camera+ انتخاب بسیار خوبی است.

http://www.khabaronline.ir/images/2011/3/500x_picsize-1.jpg

وضوح تصویر را مطابق نیازتان انتخاب کنید

در بسیاری از گوشی‌های تلفن همراه امکان انتخاب وضوح تصویر وجود دارد. اگر می‌خواهید عکسی را ام.ام.اس کنید، بهتر است وضوح پایین را انتخاب کنید تا عکسی با حجم پایین، کیفیت نه‌چندان مطلوب و قابلیت ارسال سریع در اختیار داشته باشید.

http://www.khabaronline.ir/images/2011/3/500x_stableshot.jpg

 

Stable Shot را فعال کنید

یکی از مشکلاتی که بسیاری از ما هنگام عکاسی با دوربین موبایل با آن مواجه می‌شویم، لرزش دست‌ها است که می‌تواند کیفیت عکس را تحت‌الشعاع قرار دهد. برای حل این مشکل بهتر است به جای اینکه نفس‌تان را مانند یک تک‌تیرانداز در سینه حبس کنید، همه چیز را به Stable Shot بسپارید و آنرا در تنظیمات دوربین خود انتخاب و فعال کنید.

 

http://www.khabaronline.ir/images/2011/3/500x_whitebalance.jpg

 

تراز سفیدی را تصحیح کنید

اغلب دوربین‌های موبایل در تشخیص تراز سفیدی خوب عمل می‌کنند اما زمانی که نور محیط کافی نباشد، تشخیص این تراز برای آنها دشوار خواهد شد. در این صورت رنگ تصویر با رنگ‌های طبیعی مطابق نخواهد بود. برای تصحیح این مورد بهتر است پس از باز کردن درب دوربین، حدود ۵ ثانیه به لنز آن فرصت دهید تا خودش را با نور محیط انطباق دهد.

 

http://www.khabaronline.ir/images/2011/3/500x_angelaexposure.jpg

 

نور ورودی به لنز را افزایش دهید

بزرگترین مشکل دوربین‌های موبایل عدم‌توانایی آنها در تنظیم صحیح ورودی نور و عکاسی مناسب در نور اندک است. به همین دلیل تغییر در میزان نوردهی عکس، مخصوصا در محیط‌هایی با نور کم می‌تواند بهترین گزینه برای بهبود کیفیت عکس‌ها باشد. به سادگی با افزایش میزان نوردهی عکس‌ها می‌توانید کیفیت آنها را افزایش دهید.

http://www.khabaronline.ir/images/2011/3/photoshop-tutorial-image36.jpg

 

عکس‌های بد به ویرایش خوب نیاز دارند

پس از به کارگیری بسیاری از تکنیک‌ها باز هم ممکن است عکس نهایی ایده‌آل شما نباشد. در این صورت می‌توانید پس از انتقال آن به رایانه‌تان از نرم‌افزارهای متعددی مانند فتوشاپ، GIMP، Paint.net یا iPhoto استفاده کنید. نرم‌افزارهای موبایل متعددی نیز برای ویرایش عکس‌ها وجود دارند.

 

http://www.khabaronline.ir/images/2011/3/500x_bw.jpg

عکس‌های سیاه‌ و سفید بگیرید

اگر دوربین خوبی در اختیار ندارید یا استفاده از ویرایش رنگ‌ها کمک چندانی به بهبود کیفیت عکس‌های تار شما نکرده است، می‌توانید آنها را سیاه و سفید کنید. تنها یک نکته، می‌‌توانید عکس‌ها را سیاه و سفید بگیرید اما نمی‌توانید آنها را رنگی کنید. پس بهتر است گاهی دو عکس بگیرید یا هنگام تغییر رنگ عکس با اطمینان این کار را انجام دهید.

خبرآنلاین

 

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 19 فروردين 1390برچسب:تکنیک و تاکتیک عکاسی با موبایل,
ارسال توسط اسماعیل عربی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
بهداشت و سلامت
امکانات جانبی

پیج رنک