کوچکترین حیوانات جهان + عکس
سرگرمی و تفریح و بازی و دانلود و آموزش

۱٫ کوچک ترین سگ جهان  

به گزارش ایران ویج ،  این سگ کوچک  فقط ۱٫۴ پوند وزن و ۴٫۹ اینچ قد دارد و در ماساچوست آمریکا زندگی می کند. این رکورد قبلاً متعلق به سگ دیگری به نام دانکا بود که در اسلواکی زندگی می کرد و ۵٫۴ اینچ قد داشت. اما داکی توانست این رکورد را بشکند و اسم خودش را به عنوان کوچک ترین سگ دنیا به ثبت برساند. کوچک ترین سگی که تا به حال وجود داشته است یک سگ ۲٫۸ اینچی از نژاد یورک شایر بوده است. 

۲٫ کوچک ترین مار جهان

 Leptotyphlops carlae کوچکترین گونه مارها است. طول مارهای بالغ این گونه کمتر از ۴ اینچ است و قطر آنها تقریباً  به اندازه قطر رشته های اسپاگتی است. اولین بار بلیر هدجز این مارها را در جزیره ای واقع در دریای کارائیب کشف کرد. 

۳٫ کوچک ترین ماهی جهان 

کوچکترین ماهی جهان نخستین بار در ژانویه ۲۰۰۶ در جزیره ای در اندونزی کشف شد. این ماهی جزو خانواده ماهی کپور و کوچکترین مهره داری است که تا به حال شناخته شده است. این ماهی ها Paedocypris progenetica نامیده می شوند. 

۴٫ کوچک ترین اسب دنیا

صاحبان این حیوان کوچکِ ۱۷ اینچی، پُل و کِی گوسلینگ هستند که در زمینه پرورش اسب های مینیاتوری فعالیت می کنند. البته همه اسبهای Tumbel¡na کوچکند اما این اسب حتی نسبت به سایراسب های هم نژادش کوچک به نظر می رسد. 

۵٫ کوچک ترین گربه دنیا

پیبل دو سال دارد و در ایلینوی زندی می کند. وزن او ۳ پوند و و قدش ۶٫۱ اینچ است. نام این گربه کوچک  در سال ۲۰۰۴ به عنوان کوچک ترین گربه دنیا در گینس به ثبت رسید. 

۶٫ کوچکترین همستر جهان 

پیوی همستر بسیار کوچکی است که وقتی تنها سه هفته داشت رشدش متوقف شد. وزن این همستر کوچک  به زحمت به یک اونس (۳۱٫۱۰۳۵ گرم) می رسد در حالیکه برادر و خواهرهایش به رشد خود ادامه دادند و قدشان به ۴ الی ۵ اینچ رسید. 

۷٫ کوچک ترین آفتاب پرست جهان

 Brookesia Minima کوچک ترین گونه آفتاب پرست جهان است که  ماده های این گونه از نرهای آن بزرگتر هستند. آفتاب پرستی که در تصویر مشاهده می کنید تنها نیم اینچ طول دارد و در جنگل های بارانی سواحل ماداگاسکار کشف شده است. 

۸٫ کوچک ترین مارمولک جهان

 Sphaerodactylus ariasae  نام علمی این گونه است. این مارمولک ها آنقدر کوچک هستند که  اگر بدنشان را حلقه کنند سایزی برابر یک سکه پیدا خواهند کرد، یعنی می توان گفت که این مارمولک ها طولی معادل ۱۶ میلی متر یا سه چهارم اینچ دارند.

۹٫ کوچکترین گاو دنیا

 Vehure cow نژادی کمیاب از گاوهای کوهاندار هندی است که قد آن به طور میانگین بین ۳۱ تا ۳۵ اینچ (۸۱ الی ۹۱ سانتی متر) متغیر است. در این تصویر یکی از این گاوها را در سن شانزده سالگی در کنار یک گاو دورگه ی ۶ ساله مشاهده می کنید. 

۱۰٫ کوچکترین اسب ماهی جهان

این موجود ۱۶ میلی متری از بیشتر ناخن های ما کوچک تر است! بعضی از آنها از این هم کوچک ترند یعنی فقط ۱۳ میلی متر طول دارند. این موجودات کوچک در عمق ۱۳ الی ۹۰ متری آب های گرمسیری اقیانوس آرام زندگی می کنند و نام علمی آنها den¡se H¡ppocampus است. 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 13 آبان 1391برچسب:کوچکترین حیوانات جهان + عکس ,
ارسال توسط اسماعیل عربی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
بهداشت و سلامت
امکانات جانبی

پیج رنک