توصیه هایی برای ایمن سازی خانه
سرگرمی و تفریح و بازی و دانلود و آموزش

 
 
توصیه هایی برای ایمن سازی خانه  
 
 
 
 
     
 
   
 

نگاهی به حوادث گازگرفتگی در فصول سرد سال گویای این واقعیت تلخ است که اکثر این حوادث در نتیجه بی توجهی و سهل انگاری شهروندان نسبت به ایمن سازی منازل خود و بی دقتی در هنگام نصب وسایل گرمایشی گازســـوز رخ داده است.

 

اگر همین بی احتیاطی های ریز و درشت نبود و شهروندان نسبت به رعایت نکات ایمنی هوشیارتر عمل می کردند بسیاری از آنها که جان خود را بر اثر همین بی دقتی ها و سهل انگـاری ها از دست دادند، شاید حالا زنده بودند.

 

برای اطلاع بیشتر شهروندان در این زمینه، نکات مهمی وجود دارد که ضروری است هنگام نصب وسایل گرمایشی برای ایمن سازی منازل رعایت شود.

 

از بخاری های مستعمل و فرسوده بدون دودکش یا دارای دودکش نامناسب و غیراستاندارد استفاده نکنید.

 

توجه داشته باشید، استفاده از بخاری های بدون دودکش به هیچ وجه از تولید گاز منواکسیدکربن جلوگیری نمی کند.

 

هرگز در فضای بسته و محدود که تهویه کافی و مناسب ندارد (مانند اتاق، گاراژ و...) آتش روشن نکنید.

 

هرگز در فضای بسته گاراژ موتور خودرو را روشن نگذارید.

 

قبل از راه اندازی وسایل گرمایشی، از سلامت مسیر دودکش ساختمان و بدون ترَک و نشتی بودن آن اطمینان پیدا کنید و از اتصال مناسب و صحیح لوله بخاری و آبگرمکن به دودکش دیواری مطمئن شوید.

 

تمام دودکش ها باید وسیله انتهایی ضدباد (کلاهک) مناسب داشته باشد.

 

در محیط های شغلی و منازل که در آنها از کوره و مشعل استفاده می شود از سلامت دستگاه و سیستم تخلیه دود اطمینان پیدا کنید.

 

هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش مستقل و منتهی به فضای بیرون باشد و بنابراین نصب آبگرمکن های دیواری در فضاهای بسته یا مکان های فاقد جریان هــوا مجاز نیست.

 

شیب لوله های افقی در داخل واحدها باید مثبت و رو به بالا و ارتفاع عمودی لوله در بیرون حداقل سه برابر طول افقی آن باشد.

 

توجه به داغ بودن دودکش پس از روشن کردن وسیله گرمایشی به اطمینان شما از تخلیه گاز کمک خواهد کرد بنابراین اگر لوله دودکش بخاری شما سرد است دلیل آن خارج نشدن دود حاصل از احتراق و گازهای سمی از دودکش است، در این صورت باید ضمن رفع نقص، به طور موقت با بازکردن قسمتی از در یا پنجره در محیط تهویه ایجاد کنید.

 

قدرت مکش دودکش ها هر چند وقت یک بار از سوی یک سرویس کار و متخصص فن بررسی شود؛ برای جلوگیری از برگشت دود و گازهای مضر به داخل دودکش و در نهایت به داخل محیط خانه که معمولا بر اثر گرفتگی و یا وزش باد به وجود می آید، توصیه می شود که باید دودکش ها دارای هواکش مخصوص باشند و کلاهک آنها حداقل ۶۰ سانتی متر از بلندترین نقطه ساختمان بالاتر باشد.

 

ضمن ایجاد تهویه مناسب جهت آشپزخانه و حمام منزل، از نصب آبگرمکن در حمام و نیز روشن کردن شعله های اجاق گاز در آشپزخانه جهت گرم نگه داشتن محیط داخل خانه خودداری کنید.

 

اگر فضای منزل خود را با شوفاژ و سیستم حرارت مرکزی گرم می کنید درز بندی و بستن منافذ درها و پنجره ها به منظور جلوگیری از اتلاف حرارتی بلاملانع است، امــــا در صورتی که از بخاری های گازسوز به منظور گرمایش محیط استفاده می کنید حتما مختصری تهویه از طریق در یا پنجره در فضا ایجاد و از درزبندی و بستن کامل منافذ خودداری کنید.

   
   
 
 
      روزنامه جام جم ( www.jamejamonline.ir )


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:توصیه هایی برای ایمن سازی خانه ,
ارسال توسط اسماعیل عربی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
بهداشت و سلامت
امکانات جانبی

پیج رنک