نوشیدنی ها
سرگرمی و تفریح و بازی و دانلود و آموزش

نتایج تحقیقات نشان می دهد؛چای سبز به علت آنتی اکسیدان بالایی که دارد از بروز سرطان جلوگیری می کند.
دکتر منافی،رئیس تغذیه بیمارستان آیت اله کاشانی،در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:تفاوت چای سبز یا چای سیاه در نحوه تولیدشان است که تحت تأثیر فرآیند تخمیر قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه چای سبز به علت اینکه فرایند تخمیر کمتری دارد،ترکیباتش پایدارتر می ماند، تصریح کرد:خاصیت آنتی اکسیدانی چای سبز بالاتر از ویتامین c و e است که سلول های بدن را در برابر اثرات زیان بار ملکول های سمی به نام "رادیکال های آزاد" محافظت می کند.
منافی با بیان اینکه قهوه دارای آنتی اکسیدان است،افزود:قهوه دارای آنتی اکسیدان بالایی است که به طورمتوسط افراد می توانند فقط یک تا دو فنجان قوه روزانه مصرف کنند؛چرا که مصرف بالای آن اعتیادآور است.
این رئیس تغذیه خاطرنشان کرد:آنتی اکسیدان در میوه های قرمز و تیره مانند انار،توت فرنگی، آلبالو،گیلاس،انگور و سیب وجود دارد.همچنین از انواع آن می توان در مواد غذایی نظیر اسفناج، بادام،کلم،طالبی،هویج،کاهو و انبه اشاره کرد.
 

مصرف روزانه دو لیوان شیر نصف پروتئین موردنیاز افراد بالغ را تامین می کند

مواد مغذی گروه شیر و لبنیات پروتئین، کلسیم، فسفر، بعضی از انواع ویتامین های گروه ب و ویتامین آ را تامین می کنند.
دکتر زهرا عبداللهی معاون اداره بهبود تغذیه جامعه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: گروه شیر و لبنیات در سومین ردیف هرم غذایی، قرار دارد که در رشد و استحکام استخوان ها و دندان ها و سلامت پوست نقش مهمی دارند.
وی افزود: برای افراد بزرگسال سالم روزانه مصرف 2 تا 3 واحد از گروه شیر و فرآورده های توصیه می شود و همچنین زنان باردار و شیرده می بایستی حداقل روزانه 3 واحد از گروه شیر و فرآورده های آن مصرف کنند.
دکتر عبداللهی با اشاره به این که گروه شیر و لبنیات در رشد و استحکام استخوان ها و دندان ها و سلامت پوست نقش مهمی دارند، ابراز داشت: مصرف روزانه دو لیوان شیر می تواند نیاز به فسفر را بر طرف کند زیرا شیر حاوی بعضی از ویتامین ها مانند آ، ب12 ، ب2 ، ب 1 است و با مصرف روزانه دو لیوان شیر حدود نصف نیاز بدن افراد بالغ به ویتامین ب12 تامین می شود. /203
وی درباره مصرف سایر لبنیات گفت: افراد برای استفاده از پنیر تازه، باید آن را به مدت حداقل 2 ماه در آب نمک نگهداری کرده و سپس مصرف کنند و بستنی هایی را بخورند که از شیر پاستوریزه تهیه شده باشد.
معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه تصریح کرد: برای مصرف هر نوع کشک حتما قبل از مصرف مقداری آب به آن اضافه کرده و حداقل 5 تا10 دقیقه در حال به هم زدن بجوشانند و با توجه به این که معمولا در تهیه کشک از میزان زیادی نمک استفاده می شود، توصیه می شود که از انواع کشک کم نمک استفاده کنید.
دکتر عبداللهی با بیان این که افراد هنگام خرید شیر باید به تاریخ انقضای آن توجه کنند، ابراز داشت: شیر را نباید در معرض نور قرار دهند زیرا باعث نابودی ویتامین ب2 شده و همچنین سبب بد طعمی شیر می شود.

 

دانش آموزان برای افزایش تمرکز ذهن. آب فراوان بنوشند

رییس موسسه سلامت و بهبود تغذیه کشور گفت: دانش آموزان در فصل امتحانات برای افزایش تمرکز ذهن و پیشگیری از سردرد و خستگی، روزانه آب فراوان بنوشند.
ربابه شیخ الاسلام کاهش آب بدن را باعث تضعیف قدرت حافظه و یادگیری دانش آموزان دانست و افزود: به همین دلیل دانش آموزان برای افزایش کارایی ذهن، هرگز نوشیدن آب فراوان، مصرف سبزیجات و سالاد را در برنامه تغذیه روزانه خود فراموش نکنند.
وی با بیان اینکه، نوشیدن نوشابه های گازدار، چای و قهوه باید در فصل امتحانات کمتر شود، اظهار داشت: سالاد و سبزی،حاوی ریزمغذی هایی است که به سلامت و شادابی پوست کمک می کنند و باعث نشاط و سرزندگی در دانش آموزان می شود.
شیخ الاسلام ادامه داد، بتاکاروتن موجود در سبزیجات نیز به قدرت بینایی دانش آموز کمک می کند.
این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه در فصل امتحانات، دانش آموزان دچار استرس می شوند، گفت: تغذیه درست دانش آموزان، نقش مهمی در پیشگیری از استرس در آنان دارد و موجب آرامش فراگیران می شود.
شیخ الاسلام، خوردن صبحانه را برای دانش آموزان بسیار ضروری دانست و افزود: این وعده غذایی نباید از برنامه تغذیه دانش آموزان حذف شود زیرا ممکن است قند خون آنان را پایین آورده و در این هنگام وضع عمومی بدن دانش آموزان نامساعد شود.
وی گفت: مصرف آبمیوه های غیرطبیعی و همچنین کیک ها و شیرینی های بسته بندی شده نیز برای دانش آموزانی که در دوره رشد بسر می برند، بی فایده و مضر است.
شیخ الاسلام توصیه کرد، در روزهای امتحانات، دانش آموزان مصرف مواد غذایی دریایی غیر کنسروی، مانند ماهی و میگو را افزایش دهند، زیرا این مواد به دلیل دارابودن فسفر زیاد، تاثیر مثبتی روی حافظه آنان خواهد گذاشت.
وی به صرف غذا در هنگام آرامش اشاره کرد و افزود: دانش آموزان باید هنگام آرامش، غذا بخورند زیرا برخی از دانش آموزان عادت دارند که حتی هنگام غذا خوردن هم درس بخوانند، این کار موجب می شود که به میزان و نحوه غذا خوردن توجه نکنند و کم یا زیاد غذا بخورند.
شیخ الاسلام تاکید کرد، استفاده از غذاهای آماده در فصل امتحانات مناسب نیست زیرا این نوع غذاها، انرژی کاذبی را به بدن وارد می کند.
وی افزود: مصرف منابع غذایی حاوی کلسیم، مانند لبنیات به ویژه شیر، در روزهای امتحانات به دانش آموزان توصیه می شود.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه تخم مرغ، منبع پروتیین بوده و مصرف آن باعث هوشیاری و تمرکز در فراگیران می شود، گفت: استفاده از خشکبار و میوه های خشک مانند بادام، گردو، کشمش و انجیر به عنوان مکمل های روزانه توصیه می شود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 11 ارديبهشت 1390برچسب:جلوگیری از سرطان,
ارسال توسط اسماعیل عربی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
بهداشت و سلامت
امکانات جانبی

پیج رنک