ارزان ترین گوشی های آندرویدی
سرگرمی و تفریح و بازی و دانلود و آموزش

ارزان ترین گوشی های آندرویدی  
 
  می توانیم تاریخ گوشی های همراه را به دو دوره «قبل از کشف آندروید» و «بعد از کشف آندروید» تقسیم بندی کنیم. خوشبختانه برای داشتن یک گوشی آندرویدی لازم نیست «خیلی» ولخرجی کنید.  
 
     
 
 
 
 
   
 
 
ارزان ترین گوشی  های آندرویدی  
 
 
 
 
     
 
   
 

می توانیم تاریخ گوشی های همراه را به دو دوره «قبل از کشف آندروید» و «بعد از کشف آندروید» تقسیم بندی کنیم. خوشبختانه برای داشتن یک گوشی آندرویدی لازم نیست «خیلی» ولخرجی کنید.

 

حالا می توانیم روی یک صندلی ولو شویم و در حالی خاطرات سخت و طاقت فرسای گذشته را مرور کنیم که اطمینان داریم آندروید همیشه کنارمان باقی می ماند. حتی می توانیم تاریخ گوشی های تلفن همراه را به دو دوره «قبل از کشف آندروید» و «بعد از کشف آندروید» تقسیم بندی کنیم. واقعا پیش از آندروید چطور زندگی می کردیم؟ چرا به گوشی هایی که آندروید نداشتند لقب تلفن هوشمند را می چسباندیم؟

 

وقتی نسل جدید سیستم عامل های موبایل ظهور کردند ما هیچ تصوری از پیشرفت نداشتیم. تعداد کمی می توانستند کاربردی فراتر از مکالمه تلفنی و ارسال SMS برای تلفن همراه در نظر بگیرند اما الهه تکنولوژی ناامید نشد. اپل iOS را کشف کرد و گوگل به سراغ آندروید رفت. خوشبختانه سیستم عامل گوگل ارزان تر و متنوع تر تمام شد تا با اقبال عمومی بیشتری روبه رو شود. حالا کار به جایی رسیده که تصور زندگی بدون موبایل های هوشمند، به اندازه تصورحمل کوزه آب از لب چشمه دور و تیره است.

 

● بهترین از نظر قیمت: سامسونگ Galaxy Pocket

 

 

 

گلکسی پاکت یکی از گوشی های هوشمند سطح مبتدی از کمپانی سامسونگ است که در اواسط بهار سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد. این گوشی کوچک، با قابلیت های مناسب خود، یکی از انتخاب های خوب در بین گوشی های هوشمند سطح مبتدی محسوب می شود. اگر شما خواهان داشتن یک گوشی هوشمند هستید، ولی نمی خواهید برای داشتن آن هزینه خیلی زیادی را متحمل شوید این اولین انتخاب موجود است. با دیدن این گوشی در اولین نگاه به این نتیجه می رسید که این گوشی به طراحی های پیشین سامسونگ کاملا وفادار مانده و شباهت زیادی با بسیاری از گوشی های ساخت کمپانی کره ای دارد. جنس بدنه آن نیز مانند اکثر گوشی های ساخت سامسونگ، تماما از پلاستیک است که البته این موضوع به سبک بودن گوشی کمک می کند. یکی از راه های پایین نگه داشتن قیمت گوشی برای کارخانه های سازنده، استفاده از صفحه نمایش های سطح پایین است. این مورد در گالکسی پاکت نیز به چشم می خورد.

 

قیمت: حدود ۳۱۹ هزار تومان

 

 

● بهترین از نظر تولید ملی: GLX G۱

 

 

نخستین چیزی که در مورد G۱ توجه ما را جلب کرد شباهت بی نظیر این گوشی به HTC Sensation بود. تولید کننده ایرانی به خوبی توانسته است محصولی به بازار عرضه کند که حداقل از نظر ظاهر در برابر رقبای گردن کلفت خود کم نیاورد. اما از نظر فنی چطور؟ وقتی برای اولین بار مطلع شدیم گوشی های GLX به سیستم عامل آندروید مجهز خواهند شد، سر از پا نمی شناختیم. همه ما با این سیستم عامل آشنا هستیم و مزایای آن را می شناسیم. آنچه در گوشی ایرانی GLX به کار گرفته شده است نسخه ۲.۳ آندروید است که هنوز هم خوب کار می کند. با وجود آن ما دسترسی خواهیم داشت به دنیایی از نرم افزارها و برنامه های کاربردی فوق العاده که به شکل شگفت انگیزی زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهند داد. چنانچه شما هم اسیر موج بازار شده اید و گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ را ترجیح می دهید، G۱ می تواند رضایت تان را جلب کند. اندازه ۴.۱ اینچی آن حداقل کمک بسیار زیادی به ما کرد مخصوصا وقتی سرگرم بازی معروف Angry Birds شده بودیم! از نظر کیفیت تصویر وضعیت آنقدرها فوق العاده نیست.

 

قیمت: حدود ۴۰۹ هزار تومان

 

 

● بهترین از نظر ظاهری: HTC Desire C

 

 

 

کمپانی HTC یکی از سازندگان خوشنام گوشی های هوشمند است. مدتی است که آنها علاوه بر تولید گوشی های هوشمند بسیار پیشرفته و رده بالا، گوشی های هوشمندی در رده های ابتدایی و متوسط را نیز تولید و عرضه می کنند. Desire C یکی از آخرین تولیدات شرکت HTC است که با قیمتی مناسب امکانات خوبی را در قالب یک گوشی کوچک به کاربران عرضه می کند. این گوشی با دارا بودن یک پردازنده ۶۰۰ مگاهرتزی، صفحه نمایش ۳.۵ اینچی، دوربین ۵ مگاپیکسلی و ۵۱۲ مگابایت حافظه RAM یک گوشی رده متوسط به حساب می آید. گوشی Desire C از جنس پلاستیک ساخته شده است و طراحی جمع و جور، گوشه های انحنا دار و وزن کم این گوشی موجب می شود که استفاده از آن تنها با یک دست به راحتی امکان پذیر باشد. قدرت پردازشی Desire C توسط یک پردازنده تک هسته ای ۶۰۰ مگاهرتزی تامین می شود و میزان حافظه RAM این دستگاه نیز ۵۱۲ مگابایت است. با توجه به این امکانات سخت افزاری نمی توان انتظار سرعت فوق العاده یا انجام وظایف پیچیده ای مانند اجرای روان و بی عیب و نقص چندین برنامه سنگین در کنار هم را از این گوشی داشت. با این وجود Desire C در انجام کار های سبک و عادی روزمره عملکرد کاملاً خوبی دارد.

 

قیمت: حدود ۵۰۴ هزار تومان

 

 

● بهترین از نظر قابلیت های ویژه: سونی Xperia Tipo Dual

 

 

 

ما هنوز برای دوسیم کارته ها احترام قائلیم، به خصوص حالا که می توانیم با یک دوسیم کارته هوشمند ملاقات کنیم. ابعاد ۵۷×۱۰۳ میلی متری گوشی به همراه وزن ۹۹ گرمی، محصولی خوش دست را تحویل داده است که صفحه نمایش ۳.۲ اینچی لمسی خازنی اش قابلیت نمایش ۲۵۶ هزار رنگ را دارد. Tipo Dual یک گوشی جمع و جور و خوش دست است که به دلیل ابعاد و طراحی مناسب، نگهداری و کار کردن با آن ساده است حتی اگر فقط یک دست آزاد داشته باشید. طول گوشی ۱۰۳ و عرض آن ۵۷ میلی متر است که در کنار وزن ۹۹ گرمی و گوشه های انحنادار ، Tipo را به یک گوشی خوش دست تبدیل می کند.

 

پردازنده به کار رفته درTipo Dual یک پردازنده ۸۰۰ مگاهرتزی است که به همراه چیپ Qualcomm و یک پردازشگر گرافیکی Adreno ۲۰۰، ترکیب خوبی را تشکیل داده اند. وجود ۵۱۲ مگابایت حافظه موقت در کنار آنها به اجرای سریع تر دستورات کاربر کمک می کند. حافظه داخلی دستگاه نیز چهار گیگابایت است که فقط ۲.۵ گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار دارد. در عوض با اتکا بر قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، می توان حافظه را تا ۳۲ گیگابایت ارتقا داد.

 

قیمت: حدود ۴۱۹ هزار تومان

   
   
 
 
      روزنامه هفت صبح  
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 27 مهر 1391برچسب:ارزان ترین گوشی های آندرویدی,
ارسال توسط اسماعیل عربی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
بهداشت و سلامت
امکانات جانبی

پیج رنک