سرگرمی و تفریح و بازی و دانلود و آموزش
محققان "مدرسه عالی سنت آنا" در پیزا با همکاری شرکت "اریکسون" و کنسرسیوم ملی بین دانشگاهی برای مخابرات (CNIT) موفق شدند به اینترنت با سرعت 448 گیگابیت برثانیه دست یابند.

این سریعترین اینترنت دنیا در مدت تنها یک ثانیه قادر است یک حجم اطلاعات برابر با 20 فیلم با کیفیت بالا، 500 فیلم با کیفیت استاندارد، 7 میلیون تماس تلفنی تصویری و 100 میلیون تماس تلفنی استاندارد را جابجا کند.

 

این اولین سیستم در دنیا است که بر روی دو حمل کننده نوری که وارد یک شبکه از فیبرهای نوری تجاری شده اند توانسته است با سرعت 448 گیگابیت بر ثانیه عمل کند.

 

براساس گزارش کورییره دلا سرا، اینترنت با این سرعت معادل 22 هزار و 500 اتصال ADSL با سرعت 20 مگابیت برثانیه است.

 

این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "ما با بهره گیری از این فناوری رکورد قبلی سرعت زیرساختهای تجاری را که برابر با 100 گیگابیت برثانیه بود بیش از چهار برابر کردیم."

 

تهیه و تنظیم : پایگاه تکناز




ارسال توسط اسماعیل عربی

از آن جا که همراهی با یک بانوی فوق العاده و جذاب می تواند صدمات زیادی برای قلب مردان به همراه داشته، مردان باید قبل از برخورد و علاقه مند شدن به بانوان زیبا خوب فکر کنند...

 

برخورد با یک خانم خوش قیافه می تواند سطح هورمون مردها را تا حدی که باعث آسیب به قلب می شود، افزایش دهد. استرسی که در این صورت به آقایان وارد می شود همانند همان اثری است که در صورت افتادن از درخت در آن ها به وجود می آید.

جزئیات مطالعه:

در مطالعه ی انجام شده توسط دانشگاه والنسیا در اسپانیا، از 84 دانشجوی مرد که برای شرکت در هر بخش مطالعه 16 دلار دریافت کرده بودند، کمک گرفته شد.

 

سطح کورتیزول شرکت کنندگان قبل و بعد از همراهی با یک خانم جذاب و زیبا اندازه گیری شد. لازم به یادآوری است که کورتیزول یک هورمون مهم است که بدن برای تجزیه ی انرژی برای بقا و تحمل درد به آن احتیاج دارد ولی سطح بالای آن باعث استرس مزمن می شود.

 

این مطالعه نشان داد که سطح کورتیزول دانشجویان بعد از 5 دقیقه به طور قابل توجهی افزایش یافت و این افزایش در حدی بود که بتواند باعث حمله قلبی شود. به عبارتی این افزایش سطح هورمونی می تواند اثرات بدی روی بدن فرد گذاشته باشد، چون به خودی خود بی نظمی هایی را مثل مشکلات ماهیچه ای، دیابت نوع یک بزرگسالی، فشارخون بالا و ضعف به همراه دارد.

کورتیزول در حد طبیعی می ‌تواند تاثیرات مثبتی در بدن داشته باشد و میزان سلامت کلی بدن را افزایش دهد. اما اگر این هورمون به طور مداوم بالا باشد

می ‌تواند منجر به بروز بیماری‌ هایی مانند بیماری ‌های قلبی، دیابت و فشار

خون بالا شود.

روبرو شدن با استرس های فیزیکی و روانی برای یک دوره طولانی مدت باعث افزایش مزمن سطح کورتیزول می شود و از طریق ایجاد بی نظمی هایی در بدن مثل ضعف ماهیچه ای، دیابت نوع یک، فشار خون بالا و ناتوانی جنسی، سلامت بدن را به خطر می اندازد.

سایت تبیان




ارسال توسط اسماعیل عربی

از پشت صندلي دانشگاه تا آن ‌سوي ديوار زندان
 

عاقبت اينجا مي‌پوسم
نام: پوران

سن: 42 سال

تحصيلات: دانشجوي اخراجي

اتهام: مواد مخدر

خانواده از هم‌گسيخته و فقر فرهنگي و اقتصادي از جمله عوامل اصلي است كه سبب مي‌شود يك فرد به بزهكاري روي بياورد. اما اين قاعده استثناهايي هم دارد. پوران يكي از همين استثناهاست، او با اين‌كه خانواده‌اي منسجم داشت، گرفتار مواد مخدر شد و كار به جايي رسيد كه از پشت ميله‌هاي زندان سر درآورد. پوران قبل از اين‌كه درباره اتهام و نحوه دستگيري‌اش توضيح بدهد، از خانواده‌اش مي‌گويد: «پدرم كارمند بود و هميشه به من و خواهرم مي‌رسيد و همه هوش و حواسش به ما بود. واقعا پدر خوبي بود. اين‌كه مي‌‌گويم «بود» به اين خاطر است كه ديگر مرا بچه خودش نمي‌داند، سال‌هاست كه خبري از او ندارم.»

پوران در كمال آرامش درس خواند و ديپلم گرفت بعد از آن هم در روزهاي بازنشستگي پدر نه به خاطر نياز مالي فقط به اين دليل كه سرش گرم باشد و دستش در جيب خودش، مشغول به كار شد. او مي‌گويد: «در يك بوتيك فروشنده شدم، آن موقع 19 سالم بود. كنكور دادم، اما قبول نشده بودم. البته باز‌هم درس مي‌خواندم خيلي دلم مي‌خواست دانشگاه بروم اما قبل از آن ازدواج كردم.»

آشنايي پوران و شوهرش اتفاقي بود. خودش اين‌طور توضيح مي‌دهد: «آرش چند باري براي خريد آمد و بعد گفت از من خوشش آمده. او مهندس بود و وضع مالي خوبي داشت. هيچ‌كس با ازدواج ما مخالفت نكرد و همه چيز به خوبي و خوشي انجام شد و ما سر خانه و زندگي خودمان رفتيم.»

پوران خيلي زود بچه‌دار شد، يك پسر و يك دختر. بعد از آن بود كه قبولي در دانشگاه زن جوان را از خانه و خانواده‌اش دور كرد. او مي‌گويد: «در شهرستان قبول شده بودم و نمي‌خواستم بروم، اما آرش گفت نبايد جلوي پيشرفت خودم را بگيرم. دوري از شوهر و بچه‌ها خيلي برايم سخت بود و من بيشتر اوقات با يكي از بچه‌هاي خوابگاه درددل مي‌كردم و او بود كه مواد مخدر را به من داد.»

هم‌خوابگاهي پوران به اين بهانه كه مخدر غم و غصه را از ياد مي‌برد، او را به سمت مصرف مواد كشاند تا اين‌كه بتدريج پوران وابستگي كامل پيدا كرد و به يك معتاد تبديل شد. زن ميانسال بقيه ماجرا را اين طور شرح مي‌دهد: «به خاطر مصرف مواد از دانشگاه اخراج شدم و پدرم وقتي موضوع را فهميد، طردم كرد. بعد از مدتي هم از آرش جدا شدم، اوضاع هر روز بدتر مي‌شد تا اين‌كه با مرد ديگري ازدواج كردم، البته مخفيانه. او هم مرد خوبي بود، اما هنوز مدت زيادي از ازدواج ما نگذشته بود كه مرا در جاده گرفتند. مواد زيادي همراه داشتم براي مصرف خودم خريده بودم از همان موقع به زندان افتادم و شوهرم تازه فهميد من معتاد هستم.»پوران حالا 5 سال است كه زنداني است. شوهر دومش در يك سانحه رانندگي فوت شده و همسر اولش نيز همراه بچه‌ها ايران را ترك كرده است. اين زن بشدت احساس تنهايي مي‌كند و مي‌گويد: «نه كسي به ملاقاتم مي‌‌آيد و نه كسي به تلفن‌هايم جواب مي‌دهد، عاقبت اينجا مي‌پوسم.»

مريم عفتي




ارسال توسط اسماعیل عربی
ارسال توسط اسماعیل عربی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
بهداشت و سلامت
امکانات جانبی

پیج رنک