سرگرمی و تفریح و بازی و دانلود و آموزش

مسی در تمام دورانی که فوتبال بازی می کرده بازیکنی بدور از حاشیه بوده به تازگی با دوست قدیمی خود خانم آنتونلا روکوسو نامزد کرده و قرار است به زودی ازدواج کنند در ذیل تصاویری از این زوج رو مشاهده می کنید.

عکسهایی از مسی بهترین بازیکن جهان و نامزد جدیدش

عکسهایی از مسی بهترین بازیکن جهان و نامزد جدیدش

عکسهایی از مسی بهترین بازیکن جهان و نامزد جدیدش

 

 




ارسال توسط اسماعیل عربی

لحظه تحویل سال ۱۳۹۱ هجری شمسی : سه شنبه اول فروردین ، ساعت ۰۸:۴۴:۰۰ صبح

نام سال : نهنگ

 فال و طالع بینی سال ۱۳۹۱( سال نهنگ)

چینیها معتقدند بودند در شروع سال نو ازبین تمام حیوانات تنها دوازده حیوان را برای گردش زمین انتخاب کرده است که به ترتیب ظاهر می شوند وانسانها برحسب تولد در سال مورد نظر دارای همان خصوصیات می باشند .این حیوانات به ترتیب : موش ، گاو ، ببر ( پلنگ ) ،گربه ( خرگوش ) ،اژدها ( نهنگ ) ،مار اسب ، بز (گوسفند) ،میمون ، خروس ( مرغ وجوجه ) سگ وبالاخره خوک می باشند . شبیه همین اعتقاد نیز بین ما ایرانیان وجود دارد. سال ۱۳۹۱ به نام نهنگ می باشد ببینیم سال نهنگ برای ما چگونه خواهد بود .

 

خصوصیات متولدین سال نهنگ یا اژدها :

پاک و مخالف پستی و دوروئی . بسیار قوی و پشت کاردار . اکثراً مجرد . ساده و معصوم و بی گناه . بسیار خوش شانس . هیچ چیز برایش غیر ممکن نیست . هرچه در زندگی بخواهد، براحتی بدست می آورد . زود گول می خورد . در سیاست بسیار ضعیف است . دل به هرچیز که ببندد، بالاخره آن را بدست می آورد . در کارها بسیار بدپیله . هر کاری را تا ابد تعقیب می کند تا موفق شود . عاشق آتش بازی . گاهی سر صحبت را بدست می گیرد و سخنران مطلق می شود . حرفهایش واقعاً مؤثر است . گاهی ندانم کاری و سهل انگاری می کند . خیلی بداخلاق و تندخو و جاه طلب . یک شخصیت باشکوه و کمال گرا و باادب و بزرگ دارد . در تمام عمر، بسیار قوی و سالم و نیرومند . همیشه بهترین را می خواهد . بسیار بخشنده و محبوب القلوب و دوست داشتنی . از ابتدا، پایان هرکاری را می بیند . هرگز ناامید نمی شود . بسیار قوی و محکم و بااراده . مشکل دل به کسی می بندد و هرگز عاشق نمی شود . از همین رو خیلی دیر ازدواج می کند . زبانش قبل از تفکر بکار می افتد . بسیار شاداب و خنده رو . از زندگی واقعاً لذت می برد . مثل ستاره در جمع می درخشد . ورزشکار است . خیلی پرحرفی می کند . و بالاخره او همیشه از کارها موفق بیرون می آید !

 

سازگاری نهنگ در امر ازدواج :

با مــــوش : یکی از بهترین پیوندهای ممکن.

با گـــــــــاو : نه، این دو دائماً با هم در جنگ هستند.

با ببـــــــــر : علیرغم وجود مشکلات ناچیز، می تواند پیوند خوبی باشد.

با خرگوش : زوجی مناسب و خوب.

با اژدهـــــا : آنها همیشه باهم رقابت می کنند.

با مـــــــــار : ممکن است چنین پیوندی اتفاق بیفتد.

با اســـــب : … که عشق آسان نمود اول، ولی افتاد مشکل ها !

با بـــــــــــز : یک پیوند عمیق، استوار، خوب و پایدار.

با میمــون : باوجود تفاوتها، می تواند خوب باشد .

با خــروس : موزون ولی نه چندان پر شور.

با ســـــگ : سگ به خاطر خویشتن داری و تحمل ممکن است صدمه ببیند و از این پیوند رنج ببرد.

با خــــــوک : یک پیوند عالی.

 

می توانند موشها را انتخاب کنند. موش عاشق پیشه می تواند هرچه را که اژدها (نهنگ) از دست می دهد بدست بیاورد و از آن نگه داری کند.

روح شوخ مار هم همیشه مانند ترمز ملایمی، جلوی افراط کاریهای غرور اژدها را خواهد گرفت.

خروس مغرور و خودنما نیز براحتی می تواند شریک زندگی اژدها( نهنگ) بشود. او تابع پیروزی های اژدها خواهد شد و از آنها لذت می برد.

اما نیمه کامل وجود اژدها چه در عشق و چه در ازدواج، میمون است. ایندو به یکدیگر به شدت محتاج اند ولی این حقیقتی است که تنها میمون از آن خبر دارد. فقط میمون است که می تواند اژدها را فریب دهد!

ارتباط اژدها و ببر به ندرت می تواند ارتباط آرامی باشد.

اما قبل از هرچیز اژدها باید از سگها حذر کند. سگ بدبین و عصبی و واقع گرا هرگز نمی تواند اعتقادی به اژدها داشته باشد.

 

پیشگویی های سال ۱۳۹۱ :

نمونه ای از پیشگویی ترکان اویغوری : و چون سال نهنگ در آید باران ها و فراوانى باشد، چون جایگاه نهنگ در آب است.

در زمان فعلی نیز مردم روستایی و کشاورزان آمدن یا نیامدن باران را در فصل کشت به این نسبت می دهند که سال بر پشت چیست ؛ به عنوان مثال می گویند امسال بر پشت خرگوش است و چون خرگوش در راه رفتن جست می زند باران امسال پراکنده است یا فلان سال بر پشت نهنگ بود و چون نهنگ در اقیانوس زندگی می کند سالی پر باران بود و یا سالی که بر پشت مرغ است و چون مرغ در یک جایی می تپد ( می خوابد ) پس در یک منطقه باران خوب آمد و سال خوب بود.




ارسال توسط اسماعیل عربی

شکلات های کاکائویی یکی از لوکس ترین شیرینی هایی است که این روزها انواع و اقسام آن را در قنادی می بینیم. شکلات تلخ، سفید، شیری، مغزدار، طعم دار و میوه ای در گروه شکلات های پرفروشی است که برای پذیرایی عید انتخاب می شود. اما چه نوع شکلاتی بهتر است؟ چرا برخی شکلات ها گران و برخی ارزان قیمت است؟ چگونه می توان یک شکلات مرغوب را تشخیص داد؟ آیا شکلات برای سلامتی مضر است؟

هر شیرینی کوچکی که در ترکیب آن کاکائو به کار رفته باشد، شکلات نام دارد. در صنعت برای تهیه انواع شکلات از درصدهای مختلف پودر کاکائو، کره کاکائو، شکر، شیرخشک و مواد نگهدارنده و طعم دهنده استفاده می شود.

البته این را بدانید که در همه شکلات ها از کره کاکائو استفاده نمی شود. کره کاکائو به دلیل قیمت بالایی که دارد، دردرصدهای مختلف و در شکلات های گران قیمت استفاده می شود. شکلات هایی که این روزها با قیمت هایی به صرفه عرضه می شود، اغلب حاوی روغن های گیاهی همچون روغن پالم است که معادل یا جایگزین کره کاکائو شده است.

 

 

● شکلات هایی با طعم مختلف

▪ شکلات تلخ: این شکلات رنگ قهوه ای تیره و طعم غنی و خوشایندی دارد و بهترین نوع شکلات است. شکلات تلخ در مقایسه با سایر شکلات ها، از کاکائوی بیشتری تهیه شده، بنابراین میزان پلی فنل و آنتی اکسیدان های آن که نقش ضد سرطانی دارد، زیادتر و فواید تغذیه ای آن بیشتر است. این شکلات بر خلاف تصورعامه، حاوی شکر و چربی بوده و مصرف زیاد آن چاق کننده و برای دیابتی ها محدودیت دارد.

▪ شکلات سفید: این شکلات ظاهری سفید رنگ داشته و اگر حاوی کره کاکائو باشد، هیچ نوع ماده رنگی در آن به کار نرفته و پایه اصلی آن از کره کاکائو تهیه شده است. شکلات سفید به دلیل درصد بالای چربی چندین برابر شکلات های دیگر کالری داشته و بسیار چاق کننده است.

▪ شکلات شیری: این شکلات شیری رنگ و درصد شیرخشک آن بیشتر است. شیر افزوده شده به این شکلات به طور چشمگیر موجب افزایش ارزش تغذیه ای این محصول نمی شود و استفاده از آن برای افرادی که به پروتئین شیر حساسیت دارند، منع مصرف دارد.

▪ شکلات قهوه: یکی از خوشمزه ترین شکلات هاست. هنگامی که آن را از بسته اش خارج می کنیم، بوی دلپذیر قهوه به مشام می رسد. این شکلات سرشار از کافئین بوده و مصرف به اندازه آن نشاط آور و رفع کننده خستگی است.البته این را بدانید که مصرف بیش از حد آن اعتیادآور بوده و در صورت عدم دسترسی به آن خستگی و افسردگی در کسانی که آن را زیاد مصرف می کنند، پدید می آید.

▪ شکلات مغزدار: نسل جدیدی از شکلات است که به رنگ تیره و سفید در بازار یافت می شود. مغزهای درسته فندق یا بادام در میان آن به کار رفته و موجب افزایش ارزش تغذیه ای محصول می شود. تنها عیب این شکلات آن است که اگر مغز به کار رفته در آن تلخ باشد کام شما را شیرین نخواهد کرد.

▪ شکلات میوه ای: یکی از بهترین شیرینی ها برای پذیرایی است. در این نوع شکلات، پوششی از کاکائو در اطراف میوه های خشک وجود دارد. این شیرینی به دلیل میزان کم کاکائو و شکر، در مقایسه با انواع شکلات ها کالری کمتری داشته و از طرفی میوه درون آن موجب افزایش ارزش تغذیه ای محصول می شود.

 

 

● ویژگی شکلات مرغوب

شکلات هایی که از کره کاکائوی خالص تهیه شده باشد، در دمای ۳۷ درجه سانتی گراد (دمای طبیعی بدن) هنگام در دست گرفتن ذوب می شود، اما شکلات هایی که حاوی روغن های گیاهی است در دمای بالای ۴۵ درجه سانتی گراد ذوب شده و حتی در داخل دهان نیز بسختی نرم می شود و معمولا دهان را چرب می کند. شکلات روکش بستنی و برخی ویفرها از این نوعند.

 

 

● گول شکلات های رژیمی را نخورید

این روزها شکلات های زیادی را با نام رژیمی تبلیغ می کنند. در این نوع شکلات ها قند مصنوعی جایگزین شکر شده و مصرف آن به افراد دیابتی و چاق توصیه می شود، اما این گونه نیست.

فرض می کنیم شکر شکلات حذف شده است؛ اما آیا کره کاکائو، روغن های نباتی یا شیرخشکی که به این محصول افزوده می شود و ۲ برابر کربوهیدرات ها (قندها) حاوی انرژی اند نیز حذف شده است؟ اگر هم قرار باشد این ترکیبات حذف شود، دیگر جرمی از شکلات باقی نخواهد ماند. بنابراین رژیمی بودن این محصول مفهوم دیگری دارد.این شکلات ها تنها برای افراد دیابتی کم وزنی که به شکر حساسیت داشته و بدنشان قادر به ترشح انسولین نیست، آن هم با نظر پزشک مربوطه مناسب است.

 

 

● وقتی شکلات دردسرساز می شود

شکلات با تمام ویژگی ها و فوایدی که دارد، برای برخی افراد محدودیت مصرف دارد. افراد مبتلا به آلرژی های غذایی، افرادی که زمینه ابتلا به کهیر و تبخال دارند، بیماران دچار فیبروکیستیک سینه، کسانی که به زخم معده و ریفلاکس مبتلا هستند، کسانی که از بی​خوابی رنج می برند، بیماران دچار سیروز کبدی، افراد دارای کلیه سنگ ساز و افراد دیابتی باید با نظر پزشک مربوطه این شیرینی لذیذ را میل کنند.

   
   
 
 
 
      فاخره بهبهانی  
 
      روزنامه جام جم




تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:برای عید چه شکلاتی بخریم؟ ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

همه ما این جملات را روزانه درباره غذا می شنویم یا خودمان به کار می بریم «مزه فلان غذا را دوست ندارم» یا «برویم فلان جا غذاهای خوشمزه ای دارد» شاید خیلی دقت نکرده باشیم که ما بیشتر توجه مان موقع انتخاب غذا به مزه آن است نه به ترکیبات و یا نوع مواد به کار برده شده در آن. در صورتی که ما باید بدانیم که بدن مان به چه مواردی نیاز دارد و روزانه چه مقدار از آن را باید مصرف کنیم. مصرف غذاهای فانتزی در طولانی مدت می تواند بسیار خطرناک باشد. برای همین این هفته رفتیم سراغ خوراکی های دوست داشتنی که بسیار پر مصرف هستند اما مصرف زیاد آن ها برای سلامتی انسان مضر است.

 

 

● سم کبد

سس سفید که در اصطلاح پزشکی به آن «سم کبد» هم گفته می شود یک خوراکی ساختنی است یعنی به خاطر ترکیب خاصی که در سس سفید هست، یک ترکیب طبیعی و مفید برای بدن انسان نیست و دارای حجم بالای کالری است فقط باید به عنوان یک چاشنی مورد استفاده قرار بگیرد. مصرف هر از گاهی این خوراکی برای لذت از غذا خوردن اشکالی ندارد ولی در غیر این صورت اگر بخواهد در فهرست غذای هر روز قرار بگیرد می تواند بسیار خطرناک باشد. مصرف هر ترکیب خوراکی که شیرینی یا چربی بیش از حد داشته باشد و فرد پس از مصرف تحرک کافی نداشته باشد، برای کبد مضر است.

 

 

● چیپس و پفک بخوریم یا نخوریم!

کسی نمی تواند در خوشمزه بودن چیپس و پفک شک کند! که اگر شک کند باید در مزه شناسی آن فرد شک کرد. معمولا خوراکی های شور مزه برای افراد، بسیار جذاب است مخصوصا برای بچه ها. اما مصرف تنقلاتی مثل چیپس و پفک و دیگر خوراکی های چرب و شور برای افرادی که فشار خون دارند می تواند به قیمت جان شان تمام شود، چون نمک بسیار زیادی دارد و نمک بزرگترین عامل تشدید فشار خون است. اما افراد سالم اگر گاهی اوقات به عنوان تنوع از این خوراکی ها استفاده کنند، مشکلی ایجاد نمی شود. اما اگر مصرف این نوع خوراکی ها بخواهد جزو برنامه هر روز فرد قرار بگیرد، بسیار خطرناک است. البته این به شرطی است که خوردن این خوراکی ها باعث ایجاد حساسیت در فرد نشود. چون ممکن است این خوراکی ها درست بسته بندی نشوند که باعث ایجاد مسمومیت در فرد می شود و بعضی اوقات هم کهیر، خارش بدن یا سر درد و مشکلات گوارشی برای مصرف کننده ایجاد می کند.

 

 

● غذاهای سریع که سریع خورده می شوند

اگر بیرون از خانه باشید و بخواهید خودتان غذا انتخاب کنید و میل کنید، چه غذایی را انتخاب می کنید؟ این سوال در اغلب موارد با ساندویچ، پیتزا و دیگر خوراکی های این چنینی پاسخ داده می شود. البته از پر طرفدارترین غذاهای این روزهای جهان غذاهای آماده (فست فودها) هستند که برای خوشمزه بودن این نوع غذاها معمولا حجم زیادی از نمک و روغن به آن اضافه می شود که هم روغن و هم نمک زیاد برای سلامتی انسان مضر است. فست فود ها معمولا حجم کوچکی دارند اما میزان کالری شان بسیار بالا است. حجم کوچک شان باعث می شود که معمولا دیرتر احساس سیری را ایجاد کنند و این باعث می شود که بیشتر مصرف شوند و معمولا چون تحرک افرادی که از فست فود ها استفاده می کنند متناسب با میزان کالری جذب شده نیست این کالری به صورت افزایش چربی و کلسترول خون و چاقی ظاهر می شود. اما بالاخره فست فود هم جزئی از غذای همه مردم دنیا است و نمی توان آن را به طور کامل از برنامه غذایی حذف کرد ولی باید مصرف آن را مدیریت کرد. یعنی باید فست فودها را خیلی کمتر از غذاهای سالم و طبیعی استفاده کرد. متاسفانه بعضی از افراد طبق عادت هر روز از فست فود ها استفاده می کنند که این خیلی خطرناک است. و مصرف فست فودها برای بچه ها و نوجوانان در حال رشد اگر از میزان متعادل خارج شود، عامل بروز بیماری است. چون مثلا برای یک فرد در حال رشد مصرف حبوبات بسیار حیاتی است در صورتی که حبوبات در فست فود ها هیچ جایگاهی ندارند.

 

 

● نوشابه قبل از مرگ سهراب

اگر خدا بیامرز سهراب، در دوره ما زندگی می کرد شاید همین نوشابه می توانست او را از پا دربیاورد! چون به هرحال یک پهلوان به آن عظمت، نیاز به نوشیدنی زیادی دارد و قاعدتا پس از مصرف حجم زیادی از نوشیدنی های دوره ما به انواع بیماری های جورواجور دچار می شد، یا حتی ممکن بود از فرط چاقی دیگر اصلا پهلوان هم نشود. متاسفانه بعضی ها عادت دارند که هر روز و در همه وعده های غذایی از نوشابه استفاده کنند و این قدر به این نوشیدنی وابسته شده اند که حتی می گویند مگر می شود غذا را بدون نوشابه خورد! نوشابه سرشار از قند و مواد انرژی زا است و حتی جذب آن از لحظه نوشیدن شروع می شود در صورتی که خوردن این نوشیدنی در زندگی روزانه افراد هیچ لزومی ندارد، یعنی خوردن آن برای بدن مفید و لازم نیست. فقط مصرف کم و هر از گاهی نوشابه ها باعث ایجاد پوکی استخوان نمی شود! اما خوردن روزانه و زیاد آن می تواند عامل پوکی استخوان، مخصوصا در خانم ها باشد و حتی باعث رشد نکردن در کودکان شود. البته عوامل مهم تری هم در ایجاد پوکی استخوان دخیل هستند مثل کم تحرکی و ورزش نکردن، استفاده نکردن از نور آفتاب. اما بالاخره نوشابه های گازدار و مخصوصا نوشیدنی های «کولا» دار هم عامل ایجاد پوکی استخوان هستند چون در دراز مدت مانع جذب کلسیم می شوند.

 

 

● پیش به سوی سلامتی

وقتی ما مواد طبیعی به صورت فرآوری نشده را استفاده کنیم و میزان قند و کلسترول آن کم باشد نه تنها این خوراکی ها مضر نیست بلکه برای بدن مفید هم هست.

▪ مواد لازم:

روغن مایع / ۱ لیوان

ارده / ۵ تا ۶ قاشق غذا خوری

سرکه سیب / ۵ تا ۶ قاشق غذا خوری

نخود پخته / ۶ قاشق غذاخوری

سیر / یک حبه

نمک/ ۱ قاشق چای خوری

فلفل قرمز / نصف قاشق چای خوری

آب لیمو ترش تازه / نصف لیوان

کتیرا گل آسیاب شده / ۱ قاشق چای خوری

▪ طرز تهیه:

همه مواد را در مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید تا سس یکنواختی به دست بیاید. در صورت رقیق شدن می توان یک قاشق غذا خوری نخود پخته به آن اضافه کرد.این سس بسیار خوشمزه است و می توان آن را به سالاد الویه و سایر سالادها اضافه کرد. این سس نه تنها مضر نیست بلکه برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.

▪ مرجع طرز تهیه سس:

کتاب ارمغان تندرستی

 

   
   
 
 
 
         
 
       




تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:دوست داشتنی های مضر ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

دانلود سریال عشق ممنوع با دوبله فارسی

عشق ممنوع

کیفیت: ۴۸۰P

دوبله فارسی

منبع:IRDL


 

دانلود قسمت آخر عشق ممنوع با لینک مستقیم

عدنان پس ازفوت همسرش تمام توجه خود را معطوف به دخترش نهال و پسرش مراد نمود. وی که در یکی از مجلل ترین قصرهای استانبول در جوار تنگه بسفر به همراه پسر یکی از اقوامش بنام مهناد و پرستار بچه هایش زندگی میکند با سمر که دختر یکی از زوج هائی بود که با هم معاشرت داشتند آشنا و عاشق او میشود.

سمر در حالی که بدنبال آرامش، امنیت و خوشبختی در قصر مجلل عدنان میگردد دچار هوا و حوس میشود .سمر و مهند دیوانه وار عاشق یکدیگر میشوند و این عشق پنهانی آرام آرام زندگی همه در آن قصر را تحت الشعاع قرار میدهد

 



ارسال توسط اسماعیل عربی

نرخ جدید تمام محصولات سواری گروه صنعتی ایران خودرو اعلام شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در نرخهای جدید، قیمت محصولات سواری ایران خودرو به طور متوسط شش درصد افزایش یافته است.

 

طبق اعلام سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان، قیمت جدید محصولات ایران خودرو به شرح زیر است:

 

سورن ELX معادل ۱۹ میلیون و ۱۴۷ هزار تومان

 

سمند ال ایكسEF۷ بنزینی ۱۶ میلیون و ۷۶۴ هزار تومان

 

سمند ال ایكس EF۷ بنزینی مالتی پلكس ۱۶ میلیون و ۸۱۶ هزار تومان

 

سمند ال ایكس EF۷ بنزینی مالتی پلكس با ایربگ راننده ۱۶ میلیون و ۹۲۱ هزار تومان

 

سمند ال ایكس بنزینی با ایربگ ۱۵ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان

 

سمند ال ایكس مالتی پلكس با ایربگ راننده ۱۶ میلیون تومان

 

سمند ال ایكس مالتی پلكس ۱۵ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان

 

سمند ال ایكس EF۷ پایه گازسوز ۱۷ میلیون و ۸۱۴ هزار تومان

 

سمند ال ایكس EF۷ پایه گازسوز با ایربگ ۱۷ میلیون و ۹۱۹ هزار تومان

 

سمند سریر ۲۲ میلیون و ۵۴ هزار تومان

 

سمند EL معادل ۱۴ میلیون و ۸۷ هزار تومان

 

سمند EL دوگانه سوز با ترمز ضد قفل و ایربگ راننده ۱۵ میلیون و ۴۲۹ هزار تومان

 

سمند EL دوگانه سوز ۱۴ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان

 

سمند ال ایكس سال دوگانه سوز ۱۷ میلیون و ۲۱۸ هزار تومان

 

سمند ال ایكس سال دوگانه سوز با ایربگ راننده ۱۷ میلیون و ۳۲۲ هزار تومان

 

سمند ال ایكس سال L۳ معادل ۱۵ میلیون و ۸۵۵ هزار تومان

 

سمند SE معادل ۱۴ میلیون و ۲۳۳ هزار تومان

 

سمند SE با ایربگ راننده ۱۴ میلیون و ۳۳۷ هزار تومان

 

تندر ۹۰ مدل E۱ با ترمز ضد قفل و دو ایربگ ۱۵ میلیون و ۶۸ هزار تومان

 

تندر۹۰ دوگانه سوز مدل E۱ با ترمز ضد قفل ۱۶ میلیون و ۲۶۴ هزار تومان

 

تندر۹۰ دوگانه سوز مدل E۱ با ترمز ضد قفل و دو ایربگ ۱۶ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان

 

 

 

تندر۹۰ مدل E۲+LP معادل ۱۶ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان

 

تندر ۹۰ دوگانه سوز مدل E۲+LP معادل ۱۸ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان

 

تندر ۹۰ مدل E۲+LP معادل ۱۶ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان

 

تندر ۹۰ مدل E۲+LP دوگانه سوز ۱۸ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان

 

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ معادل ۱۷ میلیون و ۱۰۸ هزار تومان

 

پژو ۲۰۶ تیپ۵ معادل ۱۷ میلیون و ۹۴۷ هزار تومان

 

پژو ۲۰۶ اتوماتیك (تیپ۶) معادل ۲۰ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان

 

پژو ۲۰۶ اس دی V۲۰ با دو ایربگ معادل ۱۶ میلیون و ۳۱۳ هزار تومان

 

پژو ۲۰۶ اس دی V۱ با ترمز ضد قفل و ایربگ راننده ۱۷ میلیون و ۷۲ هزار تومان

 

پژو ۲۰۶ اس دی V۱ با دو ایربگ ۱۷ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان

 

پژو ۲۰۶ اس دی V۸ معادل ۱۸ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان

 

پژو ۲۰۶ اس دی V۹ معادل ۲۱ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان

 

پژو ۲۰۶ اس دی V۲ با ترمز ضد قفل و ایربگ راننده ۱۸ میلیون و ۶۱۹ هزار تومان

 

پژو ۲۰۶ اس دی V۲ پایه گازسوز با دو ایربگ ۱۸ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان

 

پژو ۲۰۶ تیپ۲ با دو ایربگ ۱۵ میلیون و ۹۳۸ هزار تومان

 

پژو پارس سال با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و ایربگ راننده ۱۸ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان

 

پژو پارس معمولی دوگانه سوز با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر معادل ۱۹ میلیون و ۶۹۳ هزار تومان

 

پژو پارس معمولی دوگانه سوز با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و ایربگ راننده ۱۹ میلیون و ۷۹۷ هزار تومان

 

پژو پارس اتوماتیك با ترمز ضد قفل ۲۱ میلیون تومان

 

پژو پارس ELX با ترمز ضد قفل و ایربگ راننده ۲۱ میلیون و ۵۸۶ هزار تومان

 

پژو ۴۰۵ جی ال ایكس دوگانه سوز با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر معادل ۱۵ میلیون و ۵۷۷ هزار تومان

 

پژو۴۰۵ جی ال ایكس با موتور ۱۶ سوپاپ و ترمز ضد قفل و ایربگ راننده ۱۴ میلیون و ۶۵۳ هزار تومان

 

پژو۴۰۵ جی ال ایكس دوگانه سوز با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و ایربگ راننده ۱۵ میلیون و ۶۸۲ هزار تومان

 

پژو۴۰۵ اس ال ایكس دوگانه سوز با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

 

پژو ۴۰۵ اس ال ایكس دوگانه سوز با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و ایربگ راننده ۱۶ میلیون تومان

 

پژو ۴۰۵ اس ال ایكس سفارشی با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و ایربگ راننده ۱۴ میلیون و ۹۴۷ هزار تومان

 

پژو ۴۰۵ جی ال ایكس با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر ۱۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان

 

پژو ۴۰۵ جی ال ایكس با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و رینگ آلومینیومی ۱۴ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان

 

پژو ۴۰۵ جی ال ایكس با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر و ایربگ راننده ۱۴ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان

 

پژو ۴۰۵ با موتور ۱۶سوپاپ و ترمز ضد قفل ۱۴ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان

 

روآ سال دوگانه سوز با ترمز ضد قفل و ایموبیلایزر ۹ میلیون و ۹۸۹ هزار تومان

 

روآ سال بنزینی با ترمز ضد قفل هشت میلیون و ۹۴۴ هزار تومان

 

روآ سال بنزینی هشت میلیون و ۵۸۸ هزار تومان

 

روآ سال دوگانه سوز ۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان

 

پژو ۲۰۷ دنده دستی ۱۹ میلیون و ۸۵۲ هزار تومان

 

پژو ۲۰۷ اتوماتیك ۲۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان

 
 
   
   
 
 
      گزارش : خبرگزارى ايسنا (www.isna.ir)  
 




ارسال توسط اسماعیل عربی

رسیدن به موفقیت، قدرت و هر چیز خوب دیگری در این دنیا آرزوی مشترک بیشتر انسانهاست ولی با این حال هنوز اکثریت انسان ها از وضعیت مالی، فکری و روحی مناسبی برخوردار نیستند.
در دنیایی که ما انسان ها در آن زندگی می کنیم فرصت های زیادی برای رسیدن به موفقیت وجود دارد ولی متأسفانه کمتر کسی می تواند از این فرصت ها به نفع خود استفاده کند. متأسفانه انسان ها بیشتر در رؤیای رسیدن به موفقیت زندگی می کنند تا این که بخواهند برای رسیدن به آن تلاشی از خود نشان دهند.
حقیقتی که هر انسانی در راه رسیدن به موفقیت باید همواره به آن توجه کند این است که نه کسی شانسی و از روی اتفاق به موفقیت می رسد و نه کسی به همین صورت موفقیت های خود را از دست می دهد. این موضوع بیانگر این مطلب است که رسیدن به موفقیت خود مراحلی دارد و فقط کسانی که از این موضوع باخبرند که می توانند امیدوار به دستیابی به آن باشند.

افکار، همه چیز شماست
با کمی مطالعه و تحقیق در زندگی بیشتر انسان های موفق جهان به این نتیجه می رسیم که پشتکار داشتن و سخت کوش بودن ویژگی مشترک تمام انسان های موفقی است که تا به حال روی کره زمین زندگی کرده و می کنند. اگر در زندگی بیشتر انسان های موفق جهان نگاهی بیندازید به این نتیجه می رسید که بیشتر آنها در ابتدا به اشخاصی خانه به دوش شبیه بوده اند اما، در عین حال افکاری سلاطین گونه داشته اند! بنابراین اگر شما هم می خواهید به موفقیت برسید (بسته به این که موفقیت برای شما چه مفهومی دارد) باید جنس ذهنیت شما از افکار مثبت و امید به آینده باشد تا شما بتوانید با اشتیاق و طراحی برنامه ای مناسب برای رسیدن به آن تلاش کنید.

همه از صفر شروع کرده اند
با این حال، ممکن است این ذهنیت در شما ایجاد شده باشد که حتی با وجود این که ذهنیتی مثبت دارید ولی به علت کمبود منابع و امکانات لازم نمی توانید به اهداف خود برسید. فراموش نکنید که تمام انسان های موفق هم در ابتدای کار وضعیتی مانند شما داشتند ولی با این حال توانستند با تلاش بیش از حد و داشتن افکار و برنامه ای مناسب به اهداف خود برسند. اصولاً انسانی که در ذهن خود هدف قاطعی دارد که باید به آن برسد هیچ وقت به محدودیت ها فکر نمی کند. تنها منبعی که انسان های موفق از آن بهره می برند ذهن است.
این افراد از آنجایی که می دانند مغز انسان با افکار او دوست می شود، همیشه بهترین افکار را برای دوستی با ذهن خود انتخاب می کنند. اگر شما به خود، به چشم یک انسان موفق نگاه کنید ذهنتان نیروی درونی شما را برای رسیدن به وضعیتی که دوست می دارید هماهنگ می کند اما، اگر افکار و تصورات شما علیه خودتان باشد حتی اگر از منابع خوبی نیز برخوردار باشید به زودی همه چیز را از دست خواهید داد. متأسفانه بسیاری از انسان ها فکر می کنند که محدودیت، معیار سنجش انسانهاست، در حالی که معیار حقیقی سنجش انسان ها، افکاریست که آنها در سر دارند.




ارسال توسط اسماعیل عربی

در خصوص مواردی که اطلاعات ناچیزی در مورد آن دارید، کار شایسته ای نیست.
زن جوانی در سالن فرودگاه منتظر پروازش بود. چون هنوز چند ساعت به پروازش باقی مانده بود، تصمیم گرفت برای گذراندن وقت کتابی خریداری کند. او یک بسته بیسکوئیت نیز خرید و بر روی یک صندلی نشست و در آرامش شروع به خواندن کتاب کرد. مردی در کنارش نشسته بود و داشت روزنامه می خواند. وقتی که او نخستین بیسکوئیت را به دهان گذاشت، متوجه شد که مرد هم یک بیسکوئیت برداشت و خورد. او خیلی عصبانی شد ولی چیزی نگفت.
پیش خود فکر کرد: بهتر است ناراحت نشوم. شاید اشتباه کرده باشد. ولی این ماجرا تکرار شد. هر بار که او یک بیسکوئیت برمی داشت، آن مرد هم همین کار را می کرد. اینکار او را حسابی عصبانی کرده بود ولی نمی خواست واکنشی نشان دهد. وقتی که تنها یک بیسکوئیت باقی مانده بود، پیش خود فکر کرد: حالا ببینم این مرد بی ادب چکار خواهد کرد؟ مرد آخرین بیسکوئیت را نصف کرد و نصفش دیگرش را خورد. این دیگه خیلی پرروئی می خواست! زن جوان حسابی عصبانی شده بود. در این هنگام بلندگوی فرودگاه اعلام کرد که زمان سوار شدن به هواپیماست. آن زن کتابش را بست، چیزهایش را جمع و جور کرد و با نگاه تندی که به مرد انداخت از آنجا دور شد و به سمت دروازه اعلام شده رفت.
وقتی داخل هواپیما روی صندلی اش نشست، دستش را داخل ساکش کرد تا عینکش را داخل ساک قرار دهد و ناگهان با کمال تعجب دید که جعبه بیسکوئیتش آنجاست، باز نشده و دست نخورده! خیلی شرمنده شد! از خودش بدش آمد ... یادش رفته بود که بیسکوئیتی که خریده بود را داخل ساکش گذاشته بود.
آن مرد بیسکوئیت هایش را با او تقسیم کرده بود، بدون آن که عصبانی و برآشفته شده باشد.




تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:زود قضاوت نکنید ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

    رییس پلیس فتای استان گیلان از شناسایی و دستگیری فردی به اتهام سرقت حجم دانلود اینترنت پرسرعت یك شركت بیمه در شهر رشت خبرداد.
   
   
 
 
     

رییس پلیس فتای استان گیلان از شناسایی و دستگیری فردی به اتهام سرقت حجم دانلود اینترنت پرسرعت یك شركت بیمه در شهر رشت خبرداد.

 

سرهنگ ایرج محمدخانی در گفت وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی ارجاع یك فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی مدیرعامل یك شركت بیمه با هویت معلوم مبنی بر این كه از حجم دانلود اینترنت پرسرعت شركت اش، به طور غیرمجاز بهره برداری شده، بررسی موضوع در دستوركار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

 

رییس پلیس فتای گیلان ادامه داد: با تحقیقات از شاكی در تحقیقات مشخص شد سارق شخصی میانسال با تحصیلات دیپلم است و با به دست آوردن شناسه كاربری و رمز عبور اینترنت پرسرعت این شركت، به طور مداوم از حجم غیرمجاز بدست آمده، برای وب گردی و دانلود استفاده كرده است.

 

وی با بیان اینكه متهم به تصور این كه هویت وی در فضای مجازی مخفی مانده و قابل شناسایی نخواهد بود، به عمل مجرمانه خود ادامه داده است، گفت: با توجه به مستندات به دست آمده و دستور مقام قضایی، متهم به مقر پلیس فتا احضار و در بازجویی های به عمل آمده به بزه انتسابی اعتراف كرده است.

 

به گفته محمدخانی، متهم پس از تشكیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شده است.

 

رییس پلیس فتای گیلان از مدیران شركت ها خواست به امنیت رمز عبور سرویس های اینترنتی كه از مراكز ISP دریافت می كنند حساس بوده و به صورت دوره ای نسبت به تغییر و تعویض آن اقدام كنند و پسوردی با حداقل هشت كاراكتر و تركیبی از حروف بزرگ و كوچك، اعداد، علائم و كلیدهای تلفیقی ایجاد كنند.

 

محمدخانی اضافه كرد: مدیران مراكز ISP هم باید در واگذاری سرویس اینترنت بی سیم به مشتریان علاوه بر شناسه كاربری و رمز عبور اولیه، رمز عبور ثانویه ای را نیز به منظور جلوگیری از نفوذ و استفاده غیرمجاز افراد از حجم دانلود مشتریان خود تعبیه كنند.

 
 
   
   
 




تاریخ: پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:سارق اینترنت دستگیر شد ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

همه ما برای حل این مشکل یک راه حل را شنیده ایم، کمتر بخور و بیشتر ورزش کن. اما اگر شما هم جزو افرادی هستید که با وجود رژیم گرفتن و داشتن تحرک بدنی زیاد، باز هم نمی توانند وزن خود را کاهش دهند، زمان آن رسیده به دنبال علت های ناشناخته دیگری در بدن خود بگردید. در حقیقت بسیاری از بیماری های شایع، عادت های نادرست غذایی و حتی داروهایی که ما برای درمان بیماری های دیگرمان مصرف می کنیم، ما را در کاهش اضافه وزن مان ناکام گذاشته اند.

در این مطلب سعی می کنیم بعضی از این عوامل را به شما معرفی کنیم تا شاید با شناخت آن ها بتوانید برای همیشه با چربی های اضافه بدن تان خداحافظی کنید؛ پس سعی کنید این مطلب را با دقت بخوانید و به بهترین شکل دستورالعمل های پیشنهادی آن را اجرا کنید.

 

 

● وقتی شما آرام آرام وزن اضافه می کنید

علت احتمالی: سوخت و ساز پایین بدن یا گرفتن رژیم های سفت و سخت

بعد از ۳۰ سالگی، به ازای هر ۱۰ سالی که به عمر یک فرد اضافه می شود، سرعت سوخت و ساز بدن او به اندازه ۵ درصد کاهش پیدا می کند. به این ترتیب با وجود آن که یک شخص درست مانند گذشته غذا می خورد اما بدنش کالری کمتری می سوزاند و به تدریج چربی در زیر پوستش تجمع پیدا می کند. به این ترتیب، با وجود آن که حجم غذای شما ثابت مانده است اما بدن شما در ۳۵ سالگی در هر روز ۱۰۰ کالری کمتر نسبت به ۲۵ سالگی می سوزاند. با رسیدن به ۴۵ سالگی میزان سوزاندن انرژی در بدن ۲۰۰ کالری کمتر از ۲۵ سالگی خواهد بود و با افزایش سن این روند ادامه پیدا می کند.

معمولا در این زمان هر کسی به رژیم گرفتن فکر می کند اما رژیم های شدید و موقتی که معمولا عادت بسیاری از ماه هاست، می تواند شرایط را بسیار بدتر کند. زمانی که شما به یکباره حجم غذای خود را کاهش می دهید، بدن سرعت سوخت و ساز خود را کاهش می دهد تا از هدر رفتن انرژی پیشگیری کند. متاسفانه بعد از پایان یافتن دوره رژیم، بسیاری از ما درست مانند وضعیت عادی شروع به خوردن می کنیم و همین کافی است تا نه تنها به وزن قبلی برگردیم بلکه از آن زمان هم چاق تر شویم.

چه کسانی در معرض خطر هستند؟ همه افراد بالای ۳۰ سال و همه اشخاصی که دائما در حال رژیم گرفتن هستند.

راه حل چیست؟ علاوه بر آن که با افزایش سن باید تحرک خود را بیشتر کنید، سعی کنید هفته ای ۲بار به باشگاه بروید و با ورزش های بدنسازی به حجم عضلات خود اضافه کنید. هر چقدر عضلات بدن بیشتر باشد، سرعت سوخت و ساز بدن بالاتر می رود و بهتر می تواند، این عضلات با افزایش تدریجی سن در دوران میانسالی مبارزه کند.

عضله ها بین ۲۵ تا ۳۵ درصد بیشتر از چربی ها کالری می سوزانند و این وضعیت حتی در حالت خواب و استراحت هم ادامه پیدا می کند. اگر شما ۴ کیلو عضله را جایگزین ۴ کیلو چربی کنید، بدن شما هنگام خواب هم ۴۰ کالری بیشتر از حالت عادی می سوزاند.اگر فکر می کنید این مقدار چندان زیاد نیست، کافی است بدانید با همین روند شما می توانید بدون رژیم گرفتن در هر ماه بیش از هزار و ۱۲۰ کالری بسوزانید. اگر فرصت رفتن به باشگاه را ندارید، می توانید یکی از دی وی دی های ورزش کردن در خانه را خریداری کرده و سعی کنید هر روز با تماشا و اجرای دستورات آن ها عضلات قوی را جایگزین چربی های مزاحم کنید.

 

 

● چربی های سمج دور شکم در خانم ها

علت احتمالی: سندرم تخمدان پلی کیستیک

این یک بیماری هورمونی است که تقریبا بین ۵ تا ۱۰ درصد از زنان را درگیر خود می کند. یکی از عوارض دچار بودن به این بیماری جمع شدن چربی در میانه بدن، به خصوص در اطراف شکم، بالاتنه و نشیمنگاه است. از دیگر علائم می توان به نامنظم شدن سیکل قاعدگی، آکنه و رشد موهای زائد روی صورت و ران ها اشاره کرد.

به نظر می رسد ترشح بیش از اندازه تستوسترون و دیگر هورمون های مردانه در بدن خانم ها نقش اصلی را در ظاهر شدن این علائم بازی می کند. بعد از این بدن هم نسبت به انسولین مقاومت نشان می دهد که نتیجه آن تجمع چربی ها در اطراف شکم است که خیلی به سختی آب می شوند.

چه کسانی در معرض خطر هستند؟ زنانی که در سنین باروری به سر می برند.

راه حل چیست؟ اگر افزایش وزن شما با علائمی مانند نامنظم شدن سیکل قاعدگی، آکنه، رشد موهای زائد روی صورت و نازک شدن موهای سر همراه است حتما با یک پزشک مشورت کنید تا از شما آزمایش خون بگیرد. در صورت تشخیص ابتلا به این بیماری، استفاده از درمان های دارویی مانند قرص های ضدبارداری و داروهای دیابت می تواند تا حدی این شرایط را بهبود بخشد. ممکن است پزشک معالج رژیم غذایی خاصی را برای فرد بیمار تجویز کند تا ترشح انسولین در بدن کنترل شود.

 

 

● چاقی همراه با نفخ شکم

علت احتمالی: ناتوانی در هضم غذا

از دیگر علائم این بیماری می توان به داشتن حالت تهوع، اسهال و احساس ناخوشایند بعد از غذا خوردن اشاره کرد. این حالت در بعضی مواقع با احساس خستگی و درد در مفاصل همراه می شود.اگر بدن شما نتواند بعضی از غذاهای خاص را تحمل کند، هضم آن ها برای سیستم گوارش مشکل می شود. به این ترتیب قسمت هایی از غذا که هضم نشده اند داخل معده باقی مانده و باکتری های داخل شکم شروع به فساد آن ها می کنند.گندم و شیر یکی از شایع ترین مواد غذایی هستند که بدن بسیاری از انسان ها قادر به تحمل آن ها نیستند.

چه افرادی در معرض خطر هستند؟ در همه انسان ها میزان تولید آنزیم lactase از ۲سالگی کاهش پیدا می کند. این آنزیم باعث تجزیه لاکتوز در محصولات لبنی می شود و به هضم آن ها کمک می کند اما متاسفانه تولید این آنزیم در سنین پایین متوقف شده یا کاهش چشمگیری پیدا می کند.

راه حل چیست؟ سعی کنید یک لیست کامل از تمام چیزهایی که می خورید یا می آشامید تهیه کنید و علائم ناخوشایندی که ممکن است با خوردن هر کدام از آن ها به شما دست بدهد را در کنار نام غذا ثبت کنید.

بعد از گذشت چند هفته، شما به الگوی خاصی دست پیدا می کنید و احتمالا متوجه می شوید بعضی از غذاها مانند گندم، شیر یا تخم مرغ باعث بروز علائم ناخوشایند می شوند. سعی کنید برای یک یا ۲ هفته این غذاها را کنار بگذارید تا ببینید آیا این علائم برطرف می شوند یا خیر. بعد از تهیه لیستی از غذاهایی که برای تان مشکل آفرین هستند، آن را به یک متخصص تغذیه نشان دهید تا به شما راه حل برطرف شدن مشکل را بگوید. در بسیاری از موارد پزشکان متخصص، غذاهای جایگزین را به شما معرفی می کنند تا بدن تان بتواند از طریق آن ها نیاز خود را تامین کند.

 

 

● افزایش وزن بعد از ۴۰ یا ۵۰ سالگی

علت احتمالی: تغییرات هورمونی در میانسالی

تقریبا ۹۰ درصد از زنان یائسه افزایش وزن تدریجی قبل از رسیدن به یائسگی را تجربه کرده اند. این روند که معمولا در اوایل ۴۰سالگی خود را نشان می دهد بسیار آرام اتفاق می افتد و تا ۶ کیلوگرم وزن زنان را به خصوص در قسمت های میانی بدن افزایش می دهد.البته مردان هم از این نوع چاقی در امان نیستند که دلیل اصلی آن به هم خوردن تعادل هورمو ن های جنسی مانند استروژن، پروژسترون و تستوسترون است. بعد از میانسالی ترشح هورمون های پروژسترون در زنان و مردان و هورمون تستوسترون در مردان کاهش چشمگیری پیدا می کند.از سوی دیگر افزایش ترشح هورمون استروژن میزان چربی های بدن را افزایش داده و قابلیت بدن را در ذخیره چربی بیشتر می کند؛ این موضوع حتی سبب می شود بدن نتواند چربی های موجود در خود را بسوزاند و آن ها را به انرژی تبدیل کند.

چه کسی در معرض خطر است؟ همه افراد بالای ۴۰ سال.

راه حل چیست؟ رژیم غذایی سالم، داشتن تحرک بدنی زیاد و مراجعه به پزشک متخصص البته افزایش ترشح استروژن چندان هم بد نیست، برای مثال این حالت در زنان می تواند به کاهش علائم یائسگی مانند ناامیدی و احساس گر گرفتگی کمک کند. همچنین این هورمون نقش زیادی در کاهش احتمال ابتلا به پوکی استخوان بازی می کند.

 

 

● ورزش می کنم اما هنوز هم چاقم

علت احتمالی: اشتباه ورزش می کنید

اگر شما بعد از مدتی برنامه تمرین خود در باشگاه را عوض نکنید، بدن تان به حرکات ورزشی عادت می کند. فعالیت بدنی به تدریج کارایی خود را از دست داده و سرعت آب شدن چربی ها به شدت کاهش پیدا می کند.

چه کسانی در معرض خطر هستند؟ افرادی که همیشه به یک شکل ورزش می کنند.

راه حل چیست؟عوض کردن مرتب تمرین های ورزشی و همچنین افزایش شدت آن بهترین روش برای حل این مشکل است. انجام ورزش های سخت و دشوار در مدت زمان کوتاه چند دقیقه ای، می تواند سرعت سوخت و ساز بدن را تا ۲۴ ساعت تغییر داده و به آب شدن چربی ها کمک شایانی کند. شاید تعجب کنید اگر بدانید فقط با افزایش سرعت راه رفتن میزان کالری هایی که بدن تان می سوزاند صددرصد افزایش پیدا می کند. از سوی دیگر با افزایش سرعت ورزش، شما می توانید زمان اختصاص داده شده به آن را کاهش داده و به کارهای دیگرتان برسید.

 

 

● جمع شدن آب در زیر پوست

علت احتمالی: بیماری های کلیوی و کبدی

جمع شدن آب در زیر پوست که به صورت موقتی ایجاد می شود در هر ۲ جنس مذکر و مونث امری طبیعی است اما اگر این وضعیت حالت مداوم و ماندگار به خود بگیرد، حتما باید به فکر درمان آن بود. یکی دیگر از نشانه های ابتلا به این بیماری تورم زانوها و مفاصل پاهاست.

اگر کبد و کلیه کار خود را به خوبی انجام ندهند، نمک اضافی دفع نشده و در داخل بدن باقی می ماند. در این هنگام شخص دچار تشنگی شده و آب زیادی مصرف می کند. این آب در بافت های بدن جمع شده و فرد بیمار را چاق تر از حد معمول نشان می دهد.

چه کسانی در خطر هستند؟ افرادی که مبتلا به فشار خون بالا یا دیابت هستند و اشخاصی که دچار بیماری های کبدی یا کلیوی هستند مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و هپاتیت هم ممکن است باعث به وجود آمدن این مشکل شوند.

راه حل چیست؟ افزایش تحرک بدنی و ورزش کردن می تواند باعث تعریق و خارج شدن آب اضافی از بدن شود. کاهش میزان نمک در غذاهای روزانه هم کمک بسیاری به برطرف شدن این مشکل می کند.

 

 

● بعد از مراجعه به پزشک چاق شدم

علت احتمالی: عوارض جانبی داروها

داروهای زیادی هستند که باعث افزایش وزن ناخواسته در انسان می شوند؛ از جمله آن ها می توان به داروهای ضد افسردگی، داروهای درمان سردردهای میگرنی، فشار خون بالا و حتی قرص های ضدبارداری اشاره کرد.

چه کسانی در معرض خطر هستند؟هر کسی که از یکی از گروه های دارویی که در بالا به آن اشاره شد استفاده می کند البته باید توجه داشته باشید بعضی داروها هم نتیجه عکس دارند و ممکن است باعث بی اشتهایی و کاهش وزن شما بشوند.

راه حل چیست؟ اگر مطمئن هستید اضافه وزن شما بعد از رفتن به یک پزشک و مصرف داروهای آن شروع شده است، بهتر است در ابتدا عوارض جانبی دارو را که روی بسته های آن نوشته می شود با دقت بخوانید. زمانی که از این موضوع اطمینان پیدا کردید، سعی کنید با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت امکان داروی جایگزین دیگری را برای تان تجویز کند اما در هر صورت به هیچ عنوان حق ندارید به طور خودسرانه مصرف داروی خود را قطع کنید.

   
   
 
 
      مجله سیب سبز  




تاریخ: پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:دوره الکترونیکی اصلاح الگوی مصرف ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

حتما اینجا و آنجا خوانده اید که پرخوری عصبی که تحت استرس اتفاق می افتد چیز بدی است و منجر به اضافه وزن می شود. حالا زمانی است که آن را فراموش کنید، چون اگر شما غذاهای درست را داخل بشقاب بگذارید و وقتی عصبی هستید آن ها را بجوید اعصاب تان آرام می شود. این خبر خوبی است زیرا استرس زیاد در درازمدت خطر فشار خون، بیماری قلبی و چاقی را افزایش می دهددر ضمن یادتان باشد که، چون استرس زیاد تمایل به بچه دار شدن را کاهش می دهد. این غذاها معرفی خواهیم کرد، استرس را کاهش داده و می توانند آسیب های ناشی از استرس مزمن که به بدن وارد شده را کاهش دهند. بنابراین وقتی عصبی هستید از این غذاها بخورید.

 

 

● روز را با آرامش شروع کنید

▪ صبح

صبحانه: ۲ عدد نان جو همراه بادام خام، گردو، توت خشک و مقداری شیر کم چرب؛ همه اینها را با یک لیوان آب پرتقال بخورید.

میان وعده صبحگاهی: پاپ کورن بخورید تا نیاز بدن تان از خوردن غذای شور تامین شده و در عین حال کاملا سیر شوید.

▪ بادام

وقتی کاملا ترمز بریده اید بروید سراغ یک مشت بادام. بادام مملو از ویتامین E است؛ آنتی اکسیدانی که باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. بادام حاوی ویتامین های گروه B نیز هست که کمک می کند بدن در شرایط ناخوشایند بتواند خود را جمع و جور کند. یک چهارم فنجان بادام نیاز روزانه شما به این مواد را برطرف می کند. یک راه ساده دیگر خوردن کره بادام به جای کره بادام زمینی در روزهای سخت است.

 

 

● جایگزین های بادام

▪ پسته یا گردو

پسته خام یا گردو گزینه های مناسبی برای جایگزینی بادام هستند. هر ۲ اینها کمک می کنند تا قلب شما در شرایط پرفشار، فشار مضاعفی را متحمل نشود. متخصصان قلب معتقدند وارد شدن استرس بلافاصله باعث واکنش سریع قلبی عروقی می شود که از آن با عنوان فرار یا پرواز یاد می شود. وقتی استرس به بدن وارد می شود هورمون آدرنالین فشار خون را افزایش می دهد تا انرژی مضاعفی را برای بدن فراهم کند. بنابراین شما برای دویدن به سرعت برق و باد، انرژی کافی در اختیار خواهید داشت. ولی چون ما به ندرت در چنین شرایطی قرار می گیریم(که واقعا نیاز به دویدن و پریدن داشته باشیم) پس بهترین کار جلوگیری از وارد شدن این فشار به قلب است.نتایج مطالعه ای که در سال ۲۰۰۷ در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا انجام گرفته، نشان می دهد خوردن ۴۵ گرم (تقریبا یک مشت) پسته در روز فشار خون را کاهش می دهد؛ بنابراین قلب شما نیازی به اضافه کاری نخواهد داشت. محققان دریافته اند گردو نیز فشار خون را کاهش می دهد(چه در شرایط استراحت چه در شرایط استرس)؛ می توانید ۳۰ گرم گردو را با سالاد یا نان جو و پنیر بخورید.

 

 

● بستنی ضد اضطراب و ضد فشار خون

▪ آووکادو

دفعه بعد که دچار استرس شدید و هوس خوردن یک چیز چرب کردید به جای بستنی با آووکادو گرسنگی و ولع خود را به غذا تسکین دهید. آووکادو علاوه بر رفع گرسنگی، به دلیل محتوای بالای چربی تک رشته ای غیراشباع و پتاسیم می تواند باعث کاهش فشار خون شود. یکی از بهترین راه ها برای کاهش فشار خون بالا خوردن مقدار کافی پتاسیم است. خوردن نصف یک آووکادو، ۵۰۰ میلی گرم پتاسیم به بدن می رساند که این مقدار بیشتر از مقدار پتاسیمی است که از خوردن یک موز متوسط وارد بدن می شود. می توانید با آووکادو یک درسینگ خوشمزه درست کنید. یک آووکادو متوسط را با ۲قاشق غذاخوری آب لیمو و فلفل قرمز به حالت پوره در آورید و نوش جان کنید.

 

 

● برای خانم های جوان

▪ شیر کم چرب

شیر با چربی کم منبع بسیار مناسبی از کلسیم است و هیچ ماده ای که مانع جذب کلسیم در بدن شود در آن وجود ندارد. یعنی عمده کلسیم شیر به همان جایی می رود که باید برود. وجود کلسیم برای عملکرد عضلات، انتقال عصبی و گردش خون ضروری است. جریان خون سالم و عملکرد عضلات و اعصاب برای کاهش فشار عضلانی ضروری است. از سوی دیگر یک لیوان شیر می تواند علائم پراسترس دوران قاعدگی مثل اختلالات خلقی، اضطراب و حساسیت را کاهش دهد. نتایج تحقیقی که در ژورنال بیماری های داخلی به چاپ رسیده نشان می دهد، زنانی که ۴ لیوان یا بیشتر شیر کم چرب در روز می خورند تا ۴۶ درصد کمتر دچار مشکلات اعصاب خرد کن دوران قاعدگی می شوند(در مقایسه با زنانی که در هفته فقط یک بار شیر می خورند).

 

 

● برای آنکه ساعت ها سرحال باشید

▪ جو

کربوهیدرات باعث می شود، مغز سروتونین بیشتری تولید کند. این میانجی شیمیایی خوشحالی زمانی که ما شکلات تلخ هم می خوریم تولید می شود. هر چقدر بدن شما آرام تر کربوهیدرات جذب کند جریان سروتونین در بدن باثبات تر خواهد بود. نتیجه این که شما به مدت طولانی تری حس و حال بهتری خواهید داشت. نان جو(چه بهتر که آرد آن فرآوری نشده باشد) غنی از فیبر است و انواع غیرفرآوری شده آن آرام جذب شده و علاوه بر کربوهیدرات سالم، منگنز، سلنیوم و منیزیم مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند. اگر نان جو را با کمی مربا بخورید سروتونین سریع تر آزاد می شود. اگر می دانید که روز سختی را در پیش خواهید داشت از خوردن غذاهای فرآوری شده مثل شکر یا کیک های شیرینی خودداری کنید چون این مواد غذایی بسیار سریع جذب شده و بعد بلافاصله شما با احساس نیاز مجدد به غذاهای شیرین روبه رو خواهید شد. درصورتی که نان جوی ضخیم بسیار کندتر و دیرتر جذب می شود و در عین بالا نگه داشتن سطح سروتونین به مدت طولانی تری شما را سیر نگه خواهد داشت اما اگر ۲دقیقه بیشتر برای صبحانه وقت ندارید خوردن نان و مربا یا عسل بهترین گزینه خواهد بود.

▪ ظهر

ناهار: برای مقابله با استرس یک نان حاوی آرد فرآوری نشده را تست کرده و در کنار یک فنجان اسفناج، یک برش مرغ پخته یا کبابی و سیب زمینی میل کنید. برای نوشیدنی خوردن آب پرتقال رقیق شده(نصف لیوان آب پرتقال و نصف لیوان آب معدنی) مفید است.

میان وعده: ۲ تکه نان جو و یک قاشق غذاخوری کره بادام.

▪ شب

شام: یک تکه ماهی سالمون گریل شده با سالسا آووکادو سیب زمینی را امتحان کنید(یک چهارم آووکادو، سس سالسا و مقداری اسفناج).

میان وعده: سه تکه شکلات تلخ(دست کم ۷۰ درصد) و یک لیوان شیر کم چرب.

 

 

● هم قوی شوید هم خونسرد

▪ پرتقال

مصاحبه شغلی دارید یا باید جلوی چند نفرصحبت کنید؟ یک لیوان آب پرتقال یا یک پرتقال پوست کنده بخورید. ماده جادویی ویتامین C است. اخیرا مطالعه ای در ژورنال روان شناسی دارویی آلمان به چاپ رسیده که در آن محققان از ۱۲۰ نفر خواستند در حضور جمع سخنرانی کنند. آن هایی که ۳هزار میلی گرم ویتامین C خورده بودند استرس کمتری داشته و سطح کورتیزول(هورمون استرس) خون آن ها سریع تر به حالت طبیعی برگشته بود. علاوه بر این ویتامین C یک تقویت کننده شناخته شده سیستم ایمنی است.

▪ ماهی سالمون

هورمون های استرس یک دشمن بزرگ دارند و آن اسیدهای چرب امگا۳ است. نتایج مطالعه ای که در ژورنال دیابت و متابولیسم به چاپ رسیده نشان می دهد رژیم غذایی غنی از امگا۳ از افزایش شدید سطح آدرنالین و کورتیزول در بدن جلوگیری می کنند. نتایج مطالعه دیگری که در ژورنال انجمن پزشکی به چاپ رسیده نشان می دهد امگا۳ خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد بنابراین دست کم ۲بار در هفته ۱۰۰ گرم ماهی به خصوص ماهی سالمون و تن بخورید. ماهی دوست ندارید؟ یک منبع دیگر امگا۳ تخم مرغ، ماست، شیر و محصولات سویا هستند.

 

 

● برای آنکه از میگرن فرار کنید

▪ اسفناج

منیزیم ماده ای است که عصبانیت دیوانه وار را آرام می کند. نخست این که این ماده معدنی می تواند سطح استرس را کاهش داده و بدن شما را در شرایط آرامش طولانی مدت قرار دهد. نرسیدن مقدار کافی منیزیم به بدن می تواند باعث بروز خستگی و سردردهای میگرنی شود. متاسفانه آمارهای سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد از هر ۱۰ نفر، ۷ نفر مینزیم کافی دریافت نمی کنند. شاید به همین دلیل است که همه مان آدم های غرغرویی هستیم. خوردن تنها یک فنجان اسفناج ۴۰ درصد منیزیم روزانه مورد نیاز شما را تامین خواهد کرد بنابراین بهتر است به جای کاهو در ساندویج یا سالاد اسفناج بریزید.

   
   
 
 
      مجله زندگی ایده آل




تاریخ: پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:پیشنهاد غذا برای بی اعصاب ها! ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

اگر به اخبار و تازه های علمی پیرامون مواد غذایی دقت کنید، متوجه خواهید شد که خوراکی ها و مکمل های رژیمی همه کار می کنند از افزایش تمرکز گرفته تا تقویت حافظه و دقت و حتی عملکردهای مغزی.

اما آیا در واقعیت هم همین طور است؟ هیچ شکی نیست که با بالارفتن سن، بدن نیز پیر و فرتوت می شود. اما مطمئن باشید با رژیم غذایی مناسب می توان مغزی سالم با عملکرد بالا حتی در دوران پیری داشت به شرط اینکه انتخاب غذاها و نوشیدنی هایتان هوشمندانه باشد.

 

 

● کافئین و هوشیاری

هیچ معجزه ای نمی تواند IQ را بالا ببرد و شما را باهوش تر کند؛ اما برخی مواد نظیر کافئین انرژی بخش بوده و به دقت و تمرکز بیشتر منجر می شود. کافئین در شکلات، نوشابه های انرژی زا و برخی داروها یافت می شود و بدون هیچ تردیدی شما را کاملا هوشیار و بیدار می کند اگرچه اثر آن کوتاه مدت است و یادتان باشد که همیشه بیشتر، اثر بهتر ندارد: کافئین زیاد شما را ناراحت، عصبی و وحشت زده می کند.

 

 

● شکر و افزایش هوشیاری

شکر بهترین منبع غذایی برای مغز است، البته نه شکری که روی میز غذاخوری تان است بلکه گلوکز، همان ماده ای که بدن با سوزاندن شکر و کربوهیدرات هایی که می خورید، تولید می کند. برای همین است که یک لیوان نوشیدنی شیرین برای مدت کوتاهی حافظه، فرآیندهای فکری و توانایی ذهنی شما را تقویت می کند.

توجه داشته باشید مصرف خارج از قاعده شکر باعث صدمه به حافظه و دیگر اعضای بدن می شود. نه اینکه اصلا شکر نخورید، همیشه جانب احتیاط را رعایت کنید.

 

 

● صبحانه، سوخت مغز

عادت کردید بدون صبحانه از در بیرون بروید؟ مطالعات انجام شده حاکی از نقش ارزنده صبحانه در بهبود کوتاه مدت حافظه و توجه است. دانش آموزانی که صبحانه می خورند، بازده درسی بالاتری دارند. از نظر پژوهشگران غلات کامل، لبنیات و میوه از بهترین سوخت های مغزی به شمار می روند. اما باز هم میانه روی فراموش نشود، چرا که به نظر می رسد صبحانه پرکالری مانع تمرکز می شود.

 

 

● ماهی، غذای ویژه مغز

ماهی یک منبع پروتئینی بسیار عالی و یکی از بهترین تقویت کننده های مغز است و این همه را مدیون اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای عملکرد و تکامل مغز ضروری است. این چربی های سالم، قدرت حیرت انگیزی در تقویت مغز دارند: هرچه محتوای اسیدهای چرب امگا۳ در رژیم غذایی بالاتر باشد، ریسک فراموشی و سکته کمتر است، روند زوال مغزی آهسته تر می شود و با بالا رفتن سن، نقش مهمی در افزایش عملکرد حافظه بازی می کند. خوردن دو وعده ماهی در هفته برای سلامت مغز و قلب ضروری است.

 

 

● شکلات و آجیل روزانه

آجیل و مغز دانه ها منبع غنی از ویتامین E به شمار می روند، آنتی اکسیدانی که موجب کاهش زوال ادراکی با بالا رفتن سن می شود. شکلات تلخ هم حاوی خواص آنتی اکسیدانی قدرتمند و محرک های طبیعی مانند کافئین است که تمرکز و دقت را زیاد می کند.

قدری شکلات و آجیل در برنامه روزانه غذایی خود بگنجانید تا بدون مصرف کالری، چربی یا شکر بیش از اندازه، نیازهای بدن خود را برآورده باشید.

 

 

● آووکادو و غلات کامل

تمامی اندام های بدن خصوصا قلب و مغز به سیستم جریان خون بدن متکی هستند. رژیم سرشار از غلات کامل و میوه مانند آووکادو ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کم کرده و کلسترول بدن را کاهش می دهد؛ در نتیجه ریسک انباشت پلاک کاهش یافته و جریان خون تقویت می شود. در نهایت هم سلول های مغزی عمری طولانی تر خواهند داشت.

غلات کامل مانند ذرت بوداده و گندم کامل فیبر و ویتامین E رژیم غذایی را تامین می کنند و آووکادو هم گرچه چرب است اما چربی آن خوب است و به جریان خون بهتر کمک می کند.

 

 

● فواید رژیم سالم

▪ شاید تکراری باشد اما حقیقت دارد: اگر رژیم غذایی فاقد مواد غذایی ضروری باشد، توانایی دقت شما کاهش می یابد. زیاده از حد یا کم خوردن هر دو توانایی تمرکز را با اختلال مواجه می کند. بعد از یک وعده غذایی سنگین، احساس سنگینی و تنبلی می کنید، در عین حال گرسنگی کشیدن نیز درد و سوزش معده به دنبال دارد.

▪ مغزتان را تقویت کنید: از همه نوع غذاهای کامل و سالم در رژیم غذایی خود سود جویید.

 

 

● ویتامین ها، موادمعدنی و مکمل ها

قفسه های داروخانه ها مملو از مکمل هایی است که نقش آن تامین سلامتی است. گرچه آگاهی از قدرت تقویت کننده انواع مکمل های ویتامین های B، C و E، بتاکاروتن و منیزیوم روی عملکرد مغز بسیار نویدبخش است اما مکمل ها فقط زمانی برای فرد مفید هستند که رژیم غذایی فاقد آن ماده غذایی خاص باشد.

خوشبینی پژوهشگران در رابطه با ترکیبات جینسنگ، جینکو، ویتامین ها، موادمعدنی و گیاهان دارویی و تاثیر آنها روی مغز توأم با احتیاط است.

 

 

● با پزشک مشورت کنید

دوپینگ برای یک روز عالی، دل تان می خواهد توانایی دقت و تمرکز خود را به اوج برسانید؟ روز خود را با آبمیوه صددرصد طبیعی، نان کامل با ماهی سالمون و یک فنجان قهوه آغاز کنید. در کنار یک رژیم غذایی متوازن:

▪ شب کافی و خوب بخوابید.

▪ آب کافی بنوشید.

▪ برای تفکر بهتر ورزش کنید.

▪ مدیتیشن برای شفاف سازی ذهن، تفکر و آرامش فراموش نشود.

   
   
 
 
 
      ترجمه: علیرضا سردشتی  
 
      روزنامه شرق ( www.sharghnewspaper.com )  




تاریخ: پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:غذاهایی که کاربردهای جالبی دارند ,
ارسال توسط اسماعیل عربی





img/daneshnameh_up/3/3d/Gholestan.jpg


استان گلستان به مرکزیت شهر گرگان و با وسعت حدود 22 هزار کیلومتر مربع می باشد. موقعیت جغرافیایی این استان به قرار زیر می باشد. از شمال به جمهوری ترکمنستان - از غرب به استان مازندران و دریآی خزر - از جنوب به استان سمنان منتهی می شود. این استان دارای هفت شهر به نام های گرگان - بندر ترکمن- بندر گز - علی آباد -کردکوی - گنبد کاووس و مینو دشت و دارای 16 شهر و 16 بخش و 45 دهستان می باشد. در این استان اقوام مختلفی همچون ترک - ترکمن - بلوچ و قزاق - فارس - سیستانی و مازندرانی زندگی می کنند .

صنایع دستی

در استان گلستان نیز همانند سایر استانهای کشورمان، تولید صنایع دستی خاص منطقه رایج است که مهمترین آنها قالی، گلیم، پلاس و جاجیم، ساخت زیورآلات، سوزندوزی، ابریشم دوزی و نمد مالی است.

قالیبافی:

عمده ترین صنایع دستی رایج در استان گلستان، قالی بافی است که صرفاً در بین زنان ترکمن رایج است. زنان و دختران ترکمن از روزگاران بسیار کهن به قالیبافی اشتغال داشته و این هنر را از نسلی به نسل دیگر انتقال داده اند و نیز یکی از عمده ترین راههای معیشت در بین ترکمانان، قالی بافی بوده است.
در ایران بهترین قالیهای ترکمن به وسیله ایل تکه بافته می شود که مرکز اصلی این ایل در چهارده فرسنگی شمال غربی گنبد کاووس است. ایل آتابای و ایل جعفر بای نیز در بافت قالیهای نفیس مشهورند.
قالی و قالیچه های ترکمنی به طور کلی دارای گره ترکی باف است که به طور عمده بر روی دستگاههای افقی بافته می شود ولی در حال حاضر بخاطر بهداشتی نبودن دارهای افقی، سعی می شود تا از دارهای عمودی استفاده شود. در رنگ آمیزی قالی های ترکمن گرچه رنگهای لاکی و عنابی بیشتر به چشم می خورد، ولی از رنگهای سفید، سیاه، سورمه ای، شتری و دیگر رنگها هم که تزیین بافته ها را بیشتر می کند، استفاده می شود. در گذشته برای رنگرزی بافته ها از گیاهان طبیعی استفاده می شد و همانند سایر مناطق ایران از پوست انار، روناس، نیل، زردچوبه، انواع گیاهان صحرایی و از چوب بویا یا بویه و بخصوص از قرمز دانه که نام حشره ای است، استفاده می شد ولی در حاضر بعضاً رنگهای بی ثبات شیمیایی، جای آنها را پرکرده اند.
منشأ نقوش قالیهای ترکمن، مظاهر طبیعت و محیط زندگی ترکمانان بوده است. نقش شاخ قوچ که نشانی از قدمت و باروری است، نقش عقرب به عنوان دفع شر و نقوش پرندگانی چون قو و حیواناتی نظیر اسب در قالی ترکمن مشهورند. طرح قالیهای ترکمنی بیشتر شکسته و هندسی است و قرینه سازی نقوش از ویژگیهای آن است.

جواهرات ترکمن:

از میان عشایر ایران، هیچ یک همانند ترکمن ها، هنر جواهر سازی را به کمال نرسانده اند. زنان ترکمن از کودکی با انواع زیورهای طلا، نقره و سنگهای تزئینی آشنا شده و خود را با آن می آرایند. استفاده از زیور در نزد ترکمن ها نه تنها جنبه خود آرایی و تزیینی داشته و دارد، بلکه از جنبه اقتصادی و فرهنگی نیز حائز اهمیت بوده است. از نظر فرهنگی، زیور آلات ترکمن ها به واسطه آویز های مختلف در هنگام حرکت، ایجاد سروصدا می کرده است که بیانگر قسمتی از فرهنگ آنها است. طلسم ها و طومارها که حامل ادعیه می باشند و قاب های قرآن که به گردن می آویزند، جنبه های اعتقادی استفاده از زیور آلات نزد ترکمن ها را روشن می سازند.
از میان طوایف ترکمن، پوشاک و زیورهای بانوان طایفه" تکه " مفصل تر و زیبا تر است و تعداد قطعات آن بیشتر از طایفه "یموت" است.

موارد استفاده از زیور آلات ترکمن:

زنان ترکمن علاوه بر زیورهایی که به کلاه و روسری خود می آویزند، برای تزئین موهای خود نیز زیورهایی خاص دارند. به طور مثال سکه ها و اشکال هندسی نقره ای به وسیله حلقه های نقره ای به یکدیگر وصل می شوند و در لابه لای موها بافته می شوند و یا نقش های قلبی شکلی که به وسیله رشته ای بین دو بافته مو در پشت سر وصل می شود و گاهی بلندی آنها تا کمر می رسد.
از تزئینات گردن و سینه، گل یقه، گوشواره، دستبند، تلفیقی از انگشتر و دستبند، تزئینات پیراهن، کت و نیز تزئینات خاصی که برروی وسایل مورد استفاده زنان نظیر شانه، انگشتانه و ابزار نخ ریسی انجام می گیرد را می توان نام برد.
مردان ترکمن هم از زیورآلات خاص خودشان نظیر انگشترهای نقره و طلا ، کمربندهای نقره ای، خنجر، شلاق اسب استفاده می کنند. اسباب بازیها ی کودکان و لباس آنان نیز با زیور آلات تزئین می شود.

نمد مالی:

یکی دیگر از رشته های صنایع دستی رایج در استان گلستان، نمد مالی است که بیشتر برای استفاده شخصی تولید می شود و برخلاف سایر مناطق ایران که نمد مالی کاری مردانه است، در استان گلستان و بخصوص در بین ترکمانان نمد مالی و تولید محصولات نمدی به وسیله زنان انجام می شود. نقش نمدها خطوط منحنی دارد و به نام های "چشم شتری"، قوچ، عقرب زرد و تیرانا خوانده می شود. نمد خوب را از پشم بهاره گوسفند تهیه می کنند وزنان هنرمند نقش شاخ قوچ را برروی آن می اندازند.
انواع نمدهای تولید شده مورد مصرف مختلفی دارد، از قبیل نمد زیر پایی، نمدی که دور آلاچیق می پیچند و نمد شولا که چوپانان به خود می پیچند.

سوزندوزی:

از دیگر رشته های صنایع دستی رایج در استان گلستان، سوزندوزی است که تماماً توسط زنان و دختران هنرمند انجام می شود. آنان با دقت و ظرافت، با نخ های رنگین، برروی عرقچین کودکان و مچ شلوار، دور یقه و سر دست پیراهن زنانه را سوزندوزی کرده، نقش های زیبایی می آفرینند.
سایر تولیدات صنایع دستی استان گلستان را سفال و سرامیک سازی، هنرهای مرتبط با چوب نظیرمنبت، معرق و ساز سازی، طراحی فرش و محصولات بافتنی تشکیل می دهند.



1-پل آق قلا ، گرگان
2-گنبد قابوس ، گنبد کابوس
3-برج رادخان غربی ، کردکوی



1-مسجد جامع گرگان ، گرگان
2-امامزاده نور ( عشاق ) ، گرگان



1-ساحل دریای خزر
2-پارک ملی گلستان ،‌ گرگان
3-آبشار لوه ،‌مینودشت



1-صنایع دستی
2-عشایر ترکمنی

 

گـلستان

 

بناهای یادبود تاریخی:

 

بناهای یادبود مذهبی:

 

جاذبه های طبیعی:

 

فرهنگ و هنر:

 




تاریخ: شنبه 13 اسفند 1390برچسب:استان گلستان - گرگان,
ارسال توسط اسماعیل عربی

 
 
 
 
پ نه پ های باحال تصویری (4)
سرگرمی - مطالب خنده دار

پ ن پ,په نه,په نه پ,پ نه پ چیست؟در اینجا برای شما سری دیگری از پ نه پ های خنده دار و جالب را قرار داده ایم امیدواریم لذت ببرید...

ادامه
رابطه دو چشم با هم(طنز)
سرگرمی - مطالب خنده دار

عکس طنز, طنز دختر پسر, داستان طنز, عکس خنده دارآیا از رابطه دو چشم باهم آگاهی دارید؟هیچ گاه یکدیگر را نمی بینندبا هم مژه میزنند با هم حرکت میکنند...

ادامه
سوتی های ایرانی
سرگرمی - مطالب خنده دار

سوتیسوتی های ایرانی- در این مطلب تعدادی از سوتی‌ها خنده دار ایرانی رو میتونید مشاهده کنید که واقعا خنده دار هستند....

ادامه
24ساعت از زندگی یک دختر ایرانی (طنز)
سرگرمی - مطالب خنده دار

عکس طنز, مطالب طنز, داستان طنز, طنز خنده دارصبح: دیدن رویای شاهزاده سوار بر اسب در خواب.۶ صبح: در اثر شکست عشقی که در دختر ایرانی...

ادامه
طنز دِ نـَـه دِ (سری 2)
سرگرمی - مطالب خنده دار

دِ نـَـه دِ,تکه کلام دِ نـَـه دِ, جدیدترین جوکهای دِ نـَـه دِخالم زنگ زده میگه میای پیش بچه ها بمونی من دارم میرم بیرون کار دارم میگم دِ نـَـه دِ بچه هات...

ادامه
پ نه پ - 13 (طنز)
سرگرمی - مطالب خنده دار

مطالب طنز جدید ,په نه پ,پ نه پ جدید,پ نه پ طنزبچه ۲۴ ساعت نیست به دنیا اومده ، برگشته بهم میگه نمیتونه راه بره ؟ گفتم پـَـــ نــه پـَـــ فقط...

ادامه
چقدر احساس می کنید که آدم نیستید؟!
سرگرمی - مطالب خنده دار

تست های روانشناسی,تست هوش,تست روانشناسی هوشمادرتان هر بار با دیدنتان این شعر را می خواند:" آدمی را آدمیت لازم است!" با شنیدن این شعر چه ...

ادامه
حاضر جوابی ها‎
سرگرمی - مطالب خنده دار

مریلین مونرو, حاضر جوابی , مطالب خنده دار, طنزمی گویند: "مریلین مونرو ” یک وقتی نامه ای به ” البرت اینشتین ” نوشت:فکرش را بکن که اگر...

ادامه
عاقبت ازدواج اقایون
سرگرمی - مطالب خنده دار

شير, ازدواج, طنز, زناشوییشير يه روز تصميم گرفت با نامزدش ازدواج كنه در وسط جشن و در گردهمايي با شكوه شير ها به مناسبت...

ادامه
درددل يك بزاز اصفهاني (طنز)
سرگرمی - مطالب خنده دار

مدل پارچه,عکس خنده دار,مطالب طنز,مطالب خواندنیخانووم…بعد از اين كه هفت هشت دفعه، هي اومدس و رفته س وديده س و نخريدس بالاخره، باري آخركه...

ادامه
فقط یه ایرانی میتونه (طنز)
سرگرمی - مطالب خنده دار

شعر طنز, عکس طنز, مطالب طنز, داستان طنز, طنز خنده دارفقط یه ایرانی میتونه صبح جمعه ساعت 6 با هزار مشقت و برنامه ریزی قبلی پاشه بره بیرون حلیم بخوره...

ادامه
تفاوتهای بین مردان و زنان (طنز)
سرگرمی - مطالب خنده دار

مطالب طنز, طنز خنده دار, طنز جدید, مطالب جالبیـک زن تــا زمانیکه ازدواج نکرده نگران آینده است. یک مردتا زمانیـکـه ازدواج نـــکرده هــــرگز نگران آینده...

ادامه
دختر زيبا در مهماني و روش هاي بازاريابي!(طنز)
سرگرمی - مطالب خنده دار

دختر, عكس زيبا, عكس دختر, عكس دختر زيبادختر زیبا-شما در يك مهماني ، يك دختر زيبا رو مي بينين و ازش خوشتون مياد ، بلافاصله میرین ...

ادامه
نصیحت هایی برای رفتن به خواستگاری-طنز
سرگرمی - مطالب خنده دار

سوالات خواستگاری, جلسه خواستگاری, مراسم خواستگاریآیا تا به حال به خواستگاری رفته اید؟ اگر رفته باشید مطمئنا با آداب و رسوم آن هم آشنا هستید اما...

ادامه
واقعا سر در نمیارم!
سرگرمی - مطالب خنده دار

سرویس جاسوسی گوگل ,پماد ضد خارش ,مطالب خنده دارتو تلویزیون 2 ساعت در مورد سرویس جاسوسی گوگل صحبت میکنند! آخر برنامه که میخواد پست ...

ادامه
اگر دو مردخواهان یک زن باشند چه می شه؟
سرگرمی - مطالب خنده دار

عکس خنده دار, مطالب جدید, کشور ژاپن, مطلب خنده دارببينيم اين دو مرد در ممالك مختلف چه كار مي كنن:توي ژاپن: جوان اولي از عشق جوان دومي نسبت...

ادامه
هدیه باور نکردنی به دختر (طنز)
سرگرمی - مطالب خنده دار

داستان دختر, داستان, دوست دختر, دوستدختر: می دونی فردا عمل قلب دارم؟پسر: آره عزیز دلم ،دختر: منتظرم میمونی پسر رویش را به سمت...

ادامه
حمام زن
سرگرمی - مطالب خنده دار

حمام زنفرق حمام دختر و پسر- وقتی یه دختر میره حمام, تو حمام می ایسته جلو آیینه ،حمام زن...

ادامه




ارسال توسط اسماعیل عربی

 

تفاوت کشورهای ثروتمند و فقیر، تفاوت قدمت آنها نیست.
برای مثال کشور مصر بیش از 3000 سال تاریخ مکتوب دارد و فقیر است!

اما کشورهای جدیدی مانند کانادا، نیوزیلند، استرالیا که 150 سال پیش وضعیت قابل توجهی نداشتند، اکنون کشورهایی توسعه یافته و ثروتمند هستند.

تفاوت کشورهای فقیر و ثروتمند در میزان منابع طبیعی قابل استحصال آنها هم نیست.

 

ژاپن کشوری است که سرزمین بسیار محدودی دارد که 80 درصد آن کوه هایی است که مناسب کشاورزی و دامداری نیست اما دومین اقتصاد قدرتمند جهان پس از آمریکا را دارد.

این کشور مانند یک کارخانه پهناور و شناوری می باشد که مواد خام را از همه جهان وارد کرده و به صورت محصولات پیشرفته صادر می کند.

 

سوئیس کشوری که اصلاً کاکائو در آن به عمل نمی آید اما بهترین شکلات های جهان را تولید و صادر می کند. در سرزمین کوچک و سرد سوئیس که تنها در چهار ماه سال می توان کشاورزی و دامداری انجام داد، بهترین لبنیات (پنیر) دنیا تولید می شود.

سوئیس کشوری است که به امنیت، نظم و سختکوشی مشهور است و به همین خاطر به گاوصندوق دنیا مشهور شده است (بانک های سوئیس).

افراد تحصیل کرده ای که از کشورهای ثروتمند با همتایان خود در کشورهای فقیر برخورد دارند برای ما مشخص می کنند که سطح هوش و فهم نیز تفاوت قابل توجهی در این میان ندارد. نژاد و رنگ پوست نیز مهم نیستند. زیرا مهاجرانی که در کشور خود برچسب تنبلی می گیرند، در کشورهای اروپایی به نیروهای مولد و فعال تبدیل می شوند.

پس تفاوت در چیست؟

تفاوت در رفتارهای است که در طول سال ها فرهنگ و دانش نام گرفته است.
وقتی که رفتارهای مردم کشورهای پیشرفته و ثروتمند را تحلیل می کنیم، متوجه می شویم که اکثریت غالب آنها از اصول زیر در زندگی خود پیروی می کنند:

  1. اخلاق به عنوان اصل پایه
  2. وحدت
  3. مسئولیت پذیری
  4. احترام به قانون و مقررات
  5. احترام به حقوق شهروندان دیگر
  6. عشق به کار
  7. تحمل سختی ها به منظور سرمایه گذاری روی آینده
  8. میل به ارائه کارهای برتر و فوق العاده
  9. نظم پذیری

با تشکر از ارسال کننده مطلب: نیلوفر محمدی




تاریخ: سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:تفاوت کشورهای ثروتمند و فقیر ,
ارسال توسط اسماعیل عربی

 

همه ما سرعت را دوست داریم. ما وقت مطالعه نداریم. امروزه جهان چنان به سرعت پیش می رود و تغییر می کند که درست همان موقع که ما داریم چیزی یاد می گیریم می بینیم جهان از بعضی جهات تغییر کرده است. بنابراین ما در هر حوزه ای اطلاعات کم حجم ولی مفید و روشنی لازم داریم که چکیده کلام را به ما بگوید و تا قبل از رسیدن اطلاعات جدید بعدی ما را به سطح جدیدی از آگاهی و عمل برساند.

در حوزه کسب و کار، آن چه مسلم است این است که همه دوست دارند شرکت یا موسسه شان جزو موفق ترین ها باشد. سهام شرکتشان دست به دست بچرخد و سرمایه گذاران برای آن سر و دست بشکنند و هر سال شرکتشان ترقی کند. تولید بیشتر، تولید بهتر و برتر، فروش بالا و محبوبیت در بین مشتریان، همگی از آرزوها و خواسته های یک مدیر است.

یک مدیر موسسه یا شرکت و یا تیم فوتبال... همه خواهان پیروزی هستند اما آیا پیروزی فقط با کار بیشتر ممکن است؟ یا ثروت و سرمایه بیشتر، یا تجهیزات و امکانات پیشرفته تر؟ یا فقط با نیروهای تحصیل کرده؟ خیر. امروز، در همه کشورهای جهان ساعت ها کلاس درسی با موضوع مدیر و مدیریت برگزار می شود و در موسسات و دانشگاه ها تعریف های مختلف از مدیریت عنوان می شود.

اما آن چه که تمام مدیران موفق دنیا به اتفاق آرا بر آن تاکید دارند اهمیت نیروی انسانی است. موفق ترین مدیران امروز جهان بیش از هر چیز از اهمیت ارتباط موثر با کارکنان و توفیق کار تیمی و ایجاد محیط کار سرشار از انرژی، نوآوری و خلاقیت سخن می گویند. هیچ میزان سرمایه یا پیشرفته ترین دستگاه های تکنولوژی نمی تواند جای رابطه درست بین مدیر و کارکنان را بگیرد و نقشی بیش از آن در موفقیت شرکت یا موسسه ایفا کند.

در این جا 10 راهبرد کلیدی برای مدیریت موفق را از زبان برترین مدیران جهان می خوانید.

1 – امروزه مردم دنبال چیزی بیش از پول هستند. مردم می خواهند با آنها مثل انسان رفتار بشود. شاید این بدیهی به نظر برسد اما بیشتر کارفرماها هنوز این را نفهمیده اند. «میچل تال، مدیر عامل شرکت اپیکور»

2 – همه متوجه شده اند افرادی که از کارشان لذت می برند یا کارشان را معنی دار می بینند، چه انرژی خارق العاده ای دارند و چقدر می توانند به موفقیت شرکت کمک کنند. «چارلز گارفیلد، مدیرعامل شرکت ادوانس ساینس»

3 – با کارکنان مثل شریک رفتار کنید تا آنها هم مثل شریک کار کنند. «فرد آلن، رییس شرکت پیتنی باوز»

4 – شما می توانید رویای شگفت انگیزترین مکان دنیا را در سر بپرورانید، آن را خلق کنید، طراحی کنید و بسازید... اما برای تحقق هر رویایی به انسان ها نیاز دارید. «والت دیزنی»

5 – عالی ترین سطح خدمت از قلب و از ته دل ناشی می شود. پس هر شرکتی که به قلب کارکنان خود راه یابد، بهترین خدمت را ارایه خواهد داد. «هال روزنبالت، مدیرعالم روزنبالت اینترنشنال»

6 – چگونگی برخورد یک شرکت با اشتباهات در واقع توانایی آن در استفاده از بهترین عقاید و استعدادهای کارکنان را نشان می دهد. وقتی کارکنان بدانند که اشتباهات آنها مجازات نخواهد شد فضایی به وجود می آید که آنها به ارایه نظرات خود تشویق می شوند و تغییراتی را پیشنهاد می کنند. این عامل مهمی در موفقیت بلندمدت یک شرکت است. «بیل گیتس، مدیرعامل مایکروسافت»

7 – در عصر صنعت، مدیر شرکت در راس هرم می نشست و قرار نبود به حرف هیچ کس گوش بدهد... ولی در عصر اطلاعات شما باید به عقاید افراد، صرف نظر از جایگاه آنها در سازمان گوش بدهید. «جان اسکالی، مدیرعامل سابق اپل»

8 – کارهای واقعا بزرگ هرگز توسط یک نفر انجام نمی شود، همیشه توسط یک تیم انجام می شود. «استیو جابز، مدیرعامل فقید اپل»

9 – نسبت میان «ما» به «من» بهترین شاخص رشد سازمان ها محسوب می شود. «لوئین.دی.اگن، مدیر اجرایی سازمان تحقیقات دانشگاهی آمریکا»

10 – اگر می خواهید کسی کار خوبی انجام دهد، کار خوبی به او بدهید تا انجام بدهد. «فردریک هرزبرگ، نظریه پرداز اصول مدیریت»

همچنین:

  • افردی را استخدام کنید که بهتر و باهوش تر از خودتان باشند.
  • تعهد بدهید و به آن عمل کنید.
  • همیشه به گفته هایتان عمل کنید.
  • به اخلاقیات پایبند باشید.
  • همیشه با گشاده رویی از ایده های تازه استقبال کنید.
  • از طریق نمونه گذاشتن رهبری کنید.
  • خود مدیران هم لازم است واقعا کار کنند.
  • اجازه دهید کارمندان توانمند و قابل، در منزل کار کنند و برنامه ریزی خود را داشته باشند.
  • برای کارآیی پول بدهید نه برای مدرک و عنوان.
  • شریک غم ها و شادی ها باشید.
  • هرگز به تاج افتخارات امروزتان تکیه نکنید. تاج های افتخار امروز ممکن است گل های پوسیده فردا باشند.

همچنین ثابت شده که وجود عوامل زیر در محیط کار، انرژی و کارآیی کارکنان را افزایش می دهد:

  • گل و گیاه
  • تابلوی نقاشی
  • قالی یا موکت تمیز و غیر مستعمل نور کافی
  • فضای کافی
  • حریم خصوصی
  • وسایل اداری خوب و کارآمد
  • محوطه زیبا و چشم نواز
  • ناهارخوری مناسب
  • سالن ورزش

منبع: برترین ها به نقل از مجله موفقیت - سایت علمی نخبگان جوان - njavan.com




تاریخ: سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:نکات طلایی از زبان مدیران موفق امروز ,
ارسال توسط اسماعیل عربی
 
 

مهم ترین قانون پولد ار شدن را بیاموزید

 
 
     
     
 
 

دنیا پر از آدم های با استعداد فقیر است. غالب آن ها یا فقیرند یا در تنگناهای مالی دست و پا می زنند یا کمتر از مقداری که در توان شان است پول در می آورند. این نه به دلیل دانسته های شان است، بلکه به دلیل چیزهایی است که نمی دانند.
در مورد مشکلات مالی یا حرفه ای، غالبا کمبود دادن و گرفتن در کنار هم به چشم می خورد.
مردم بی پول بسیاری وجود دارند که علت فقرشان این است که نه گیرنده خوبی هستند و نه بخشنده خوبی در حقیقت نه خوب یاد می گیرند و نه خوب یاد می دهند.


مغز و وقتت یادت نره!
روی مهم ترین قانون پول تمرکز کنید: ((ببخشید تا بدست بیاورید)) به جای این که بر این باور باشید که: ((به دست بیاورید و سپس ببخشید))
به همه شما ۲ نعمت خدادادی اهدا شده: مغزتان و وقت تان ! و بعد از آن دیگر بستگی به خودتان دارد که با این ۲ چه کنید؟ با هر ریالی که به دست می آورید خودتان و فقط خودتان قدرت تعیین سرنوشت تان را خواهید داشت. اگر بیهوده خرجش کنید انتخاب کرده اید که بی پول باشید. اگر خرج بدهی های تان کنید، به طبقه متوسط الحال پیوسته اید و اگر آن را روی مغزتان سرمایه گذاری کنید و آموزش ببینید که چگونه دارایی تان را ذخیره کنید، تحول را برای آینده و هدف تان انتخاب کرده اید. این انتخاب، همه و همه، مال شما و در اختیار شماست. هر روز با هر ریال که درمی آورید؛ تصمیم می گیرید پولدار، بی پول یا متوسط الحال باشید.


افراد کم در آمد سواد مالی کافی دارند؟
آیا فرق بین یک دارایی و بدهی را می دانید؟ یکی از دلایل پولدار نشدن مردم ندانستن تفاوت میان دارایی و بدهی است.از کار یک فرد پولدار، موجودی و دارایی متولد می شود اما مردم کم درآمد بدون این که خودشان بدانند بدهی می آفرینند.اکنون با یک حساب سرانگشتی درباره زندگی خود و اطرافیان تان قضاوت کنید و بگویید ماهانه چقدر قسط پرداخت می کنید؟ اجاره خانه چطور؟ و... شما بدون این که خودتان بدانید برای خود بدهی می تراشید قسط ماشین تان تمام نشده قسط مسکن شروع می شود. این یعنی از دست دادن فرصت ها، کار سخت و کوشش زیاد برای پیشرفت. در واقع چیزی که شما اسمش را پیشرفت گذاشته اید اما با کمال احترام سخت در اشتباهید، شما به جای کسب دارایی به هزینه کردن مشغولید. با این برنامه ثابت و منظم هیچ راهی برای ریسک و سرمایه گذاری پیش روی تان قرار نمی گیرد.


به پول تان امر و نهی کنید
اجازه ندهید پول بر زندگی تان کنترل داشته باشد. دارایی و پول تان را خودتان کنترل کنید، افراد متوسط جامعه هر روز صبح سرکار می روند و در پایان ماه منتظر دریافت حقوق خود هستند و ماه به نیمه نرسیده تمام پول خود را خرج می کنند. نکته همین جاست فرد پولدار پول می سازد بدون این که حضور فیزیکی داشته باشد اما افراد کم در آمد فقط خرج می کنند و به پرداخت بدهی های خود مشغولند.
ترس به شما اجازه ریسک و سرمایه گذاری نمی دهد، نگران از دست دادن شغل تکراری خود هستید و حتی اکثر شما از شغل خود و محیط آن راضی نیستید و فقط به خاطر حقوق دریافتی به کارتان چسبیده اید. نگرانید که زمان پرداخت قسط کم نیاورید و حتی پس از پرداخت از خودتان راضی هستید. ۲راه برای انتخاب دارید:
۱ به نصیحت بزرگ ترها گوش کنید و تحصیلات عالی کسب کنید تا یک کارمند منظم شوید و کاری بی دردسر و ثابت داشته باشید تا در آینده از مزایای بازنشستگی استفاده کنید، نردبان ترقی را پله پله بالا روید.
۲ علاوه بر کسب تحصیلات و سواد مالی به شغل شخصی خودتان در کنار شغل ثابت اهمیت دهید و صاحب نردبان شوید و بگذارید دارایی های تان برای شما پول بسازند.

 
 



تاریخ: دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:مهم ترین قانون پولد ار شدن را بیاموزید,
ارسال توسط اسماعیل عربی

درمان های خانگی پرطرفدار  
 
  بسیاری از ما عادت مان شده تا هنگام ابتلا به دردهای ساده و کوچک از قبیل سردرد، کمردرد و دل درد، دست به دامن نسخه های کم نظیر مادربزرگ های مان شویم و با خوردن دم نوش یا جوشانده یک گیاه دارویی یا استفاده موضعی از پمادها و روغن های گیاهی درد را به گونه ای تسکین دهیم.  
 
     
 
 
 
 
   
 
 
درمان های خانگی پرطرفدار  
 
 
 
 
     
 
   
 

بسیاری از ما عادت مان شده تا هنگام ابتلا به دردهای ساده و کوچک از قبیل سردرد، کمردرد و دل درد، دست به دامن نسخه های کم نظیر مادربزرگ های مان شویم و با خوردن دم نوش یا جوشانده یک گیاه دارویی یا استفاده موضعی از پمادها و روغن های گیاهی درد را به گونه ای تسکین دهیم. مردم کشورهای مختلف در سراسر جهان نیز هنگام مشاهده دردهای خفیف و سرپایی همین کار را می کنند و بسیاری از آن ها به ویژه در کشورهای آسیایی و آمریکایی نسخه های خانگی و گیاهی مادربزرگ ها و درمانگران طب سنتی را به داروهای شیمیایی ترجیح می دهند. اگر چه ما به شما پیشنهاد می کنیم با نسخه های طبیعی و خانگی مردم سراسر جهان برای درمان اختلال های مختلف در بدن آشنا شوید اما سفارش اکید داریم که پیش از تجربه این نسخه ها با درمانگر خود مشورت کنید.

 

 

● سردردها

۱) تکنیک تنفس و تنظیم دم و بازدم در مدت زمان ۱۵ ۱۰ دقیقه در محیطی با نشاط و پر از اکسیژن کمک زیادی به تسکین سردرد می کند. به آرامی نفس کشیدن و با آگاهی و آرامش به ریلکسی اعصاب رسیدن، خود یکی از بهترین شیوه های بهبود سردردهایی است که ناشی از چند ساعت کار شبانه روزی و بی وقفه است.

۲) ماساژ کف پا یا موضع درد در ناحیه سر با کمک روغن و اسانس نعنا یکی دیگر از شیوه های تسکین سردرد است. در این نوع سردردها بیمار احساس می کند که عضلات سر و عروق خونی آن گرفته و عضلات سخت به نظر می رسد.

 

 

● دردهای عضلانی

۳) برای تسکین دردهای عضلانی و مفصلی پاشویه کردن و ماساژ دادن عضلات و مفاصل با جوشانده برگ تازه گزنه توصیه شده است. این جوشانده برای دردهای عضلانی که ناشی از فعالیت و ورزش شدید است بسیار موثر است.

۴) بسیاری از مردم اروپا بر این باورند که پس از گرفتگی عضلات و آغاز درد در ناحیه گرفتگی، خوردن یک قاشق غذاخوری خردل زرد می تواند در کاهش سریع درد موثر باشد.

۵) ماساژ عضلات دردناک با ترکیبی از ریشه خردل پودر شده و روغن زیتون می تواند مسکن فوری برای کاهش دردهای عضلانی مفصلی باشد.

۶) دراز کشیدن در وان حمامی که با آب ولرم و مقداری نمک دریایی پر شده نیز به کاهش دردهای مفصلی و آرامش عضلات کمک می کند.

 

 

● کاهش تب و حرارت بیمار

مردم شهرهای مختلف در جهان برای کاهش تب و حرارت بیماران شان در شرایط لزوم از تکنیک های مختلفی استفاده می کنند؛ یکی از رایج ترین این روش ها که ما نیز از آن برای کاهش تب و حرارت بدن بیمار استفاده می کنیم، پاشویه کردن بیمار یا مرطوب کردن بدن وی با دستمالی مرطوب و آب خنک است اما به جز این روش، تکنیک ها و نسخه های خانگی دیگری نیز در جهان وجود دارد که برخی از آن ها را مرور می کنیم.

۷) استفاده از مخلوطی از چند زردآلوی له شده و یک قاشق غذاخوری عسل می تواند ترکیب مناسبی برای کاهش میزان حرارت بدن در افراد بزرگسال باشد. ضمن آن که برخی از مردم بر این باورند، این ترکیب حرارت بدن را از درون دستگاه گوارش نیز کاهش می دهد.

۸) نوشیدن چند لیوان آب پرتقال تازه و خنک نیز در تنظیم حرارت بدن در شرایطی که تب و حرارت چندان بالا نیست، بسیار موثر است. به خاطر داشته باشید که این آب میوه باید حتما طبیعی باشد و هیچ گونه چاشنی شیرینی به آن اضافه نشده باشد.

۹) برخی از مادربزرگ ها به نوه های شان توصیه می کردند، پس از گذراندن تب و کاهش حرارت بدن شان یک تا ۲ لیوان آب انگور تازه میل کنند. این آب میوه علاوه بر بازگرداندن رطوبت از دست رفته به بدن به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کند.

یکی از شیوه های درمان مکمل برای بهبود آنفلوآنزا و سرماخوردگی خوردن یک حبه سیر با هر وعده غذایی است. امروزه قرص ها و کپسول هایی نیز در داروخانه ها دیده می شود که همین خاصیت را دارند

 

 

● درمان سرماخوردگی و زکام

تکنیک ها و روش های مختلفی در مکاتب طب سنتی و طبیعی برای درمان سرماخوردگی و تسکین دردها و عوارض ناشی از آن وجود دارد که برخی از آن ها را اگر چه ممکن است در کتاب های پزشکی مدرن نبینیم اما تجربه درمانگران و مادربزرگ ها نشان می دهد که در تسکین سرماخوردگی، زکام و سرفه مفید و موثر بوده است.

۱۰) نوشیدن روزانه یک لیوان آب جوش با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر گیاه صبر به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و در مواقعی که فرد مبتلا به سرفه است آن را تسکین می دهد.

۱۱) در مواردی که گلودردها حسی مانند گره خوردن جسمی خارجی در گلو را برای بیمار تداعی می کند، بهترین روش برای برطرف شدن آن قرقره کردن آب لیموی تازه و کمی آب برای از بین رفتن باکتری های درون دهان، گلو و تسکین درد ناحیه گلو است.

۱۲) گنجاندن عسل در وعده غذایی صبحانه به صورت روزانه همزمان با شروع شدن فصل پاییز در پیشگیری از ابتلا به زکام و سرماخوردگی بسیار موثر است.

۱۳) یکی از شیوه های درمان مکمل برای بهبود آنفلوآنزا و سرماخوردگی خوردن یک حبه سیر با وعده غذایی است. امروزه قرص ها و کپسول هایی نیز در داروخانه ها دیده می شود که همین خاصیت را دارند.

 

 

● تسکین سوزش سوختگی های سطحی

در مواردی که نوع سوختگی سطحی است و محل آسیب دیده دارای زخم باز و هیچ گونه عفونت و جراحتی نیست می توان از روش های زیر برای بهبود سوزش و تسکین درد محل سوختگی استفاده کرد.

۱۴) ماساژ با عصاره یا ژل آلو ورا که از میان برگ شکسته شده این گیاه به دست می آید بهترین آرام بخش و تسکین دهنده برای سوزش سوختگی های سطحی است.

۱۵) به باور برخی از مردم در کشورهای شرق آسیا، شست و شوی محل سوختگی با سس رقیق شده سویا به کاهش درد و از بین رفتن قرمزی سوختگی های سطحی بسیار کمک می کند.

۱۶) در باور ایرانیان باستان نیز عسل به عنوان برترین داروی طبیعی برای درمان سوختگی های سطحی مورد استفاده قرار می گرفته و می گیرد. قرار دادن عسل روی سوختگی و پانسمان آن در بهبود هر چه سریع تر سوختگی و برطرف شدن اسکار باقی مانده از آن نقش مهمی دارد.

   
   
 
 
      مجله زندگی ایده آل




تاریخ: یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:درمان های خانگی پرطرفدار,
ارسال توسط اسماعیل عربی

کوه های البرز

بخش بزرگی از رشته کوه البرز در راستای کنارهٔ جنوبی دریای مازندران کشیده شده که در این بخش جبههٔ شمالی البرز سرسبز و جبههٔ جنوبی آن خشک است. در تصویر سفیدرود را در نزدیکی شهر رشت می بینید که به دریای خزر می ریزد.




شمال سرسبز ایران

بخش شمالی ایران و شمال شهر تهران که در این تصویر پیوستگی فلات خشک مرکزی ایران با مناطق ساحلی مرطوب و سرسبز دریای خزر دیده می شود.




نمایی نزدیک تر از قله دماوند

قله دماوند بلندترین کوه از رشته کوه های البرز در شمال ایران با ارتفاع 5670 متر از سطح دریاست.





کوه های البرز مرکزی

این منطقه همان تخت سلیمان است که پس از قله دماوند بلندترین قله های البرز مرکزی را در خود جای داده و تنها منطقه ایست که ارتفاع قله های آن از ۴۴۰۰ متر تجاوز میکند.




کوه های تخت سلیمان

نزدیکی کوههای تخت سلیمان به دریای مازندران باعث پدید آمدن دره های بسیار عمیق در شمال شرق و غرب منطقه شده و این دره ها اکثرا تا ارتفاع ۲۳۰۰ متری از جنگلهای خزری پوشیده شده اند.




کوه آرارات

کوه آرارات کوهی است واقع در شمال شرقی کشور ترکیه و در مرز ایران، جمهوری آذربایجان و ارمنستان که دارای دو قلهٔ آتشفشانی آرارات بزرگ با ۵۱۵۶ متر و آرارات کوچک با ۳۹۵۲ متر ارتفاع است. در کتاب آفرینش در عهد عتیق از آرارات به عنوان محل به خاک نشستن کشتی نوح پس از طوفان ذکر شده‌ است.




قله های رشته كوه قفقاز

رشته كوه قفقاز،‌ رشته كوهی است كه بین دریای خزر و دریای سیاه در مرز بین روسیه و كشور گرجستان امتداد دارد و در منطقه قفقاز واقع است. منطقه قفقاز سرزمینی کوهستانی، افسانه‌ ای و زیباست که در محدوده‌ای به وسعت ۴۰۰هزار کیلومتر مربع از شرق به کرانه‌های غربی دریای خزر و از غرب به کرانه‌های شرقی دریای سیاه محدود می شود.




نمایی از شرق دریای مدیترانه

در این تصویر دریای مدیترانه با سوریه و ترکیه در جلو، جزیره قبرس در سمت راست و کوه برف پوشیده شده از لبنان و دره اردن در سمت چپ است. دریای سرخ (سمت چپ) و دلتای نیل سبز (مرکز) در پس زمینه دیده می شود.




کوه های زاگرس از شرق

کوه های زاگرس رشته‌کوهی در غرب و جنوب ایران است. این رشته‌کوه از کرانه‌های دریاچه وان در کردستان ترکیه آغاز شده و پس از گذشتن از استان‌های آذربایجان، کردستان، کرمانشاه و اصفهان و چهارمحال و بختیاری و خوزستان و لرستان تا استان‌های فارس و کرمان ادامه می‌یابد. در این تصویر بخش مرکزی کوه های زاگرس با مرتفع ترین قله را می توان در پس زمینه سمت راست دید در حالی که خلیج فارس در سمت چپ قابل مشاهده است.




زرد کوه

زرد کوه با حداکثر ارتفاع بیش از ۴۲۰۰ متر دومین کوه زاگرس از نظر ارتفاع (پس از دنا) است. این کوه در نزدیکی کوهرنگ در استان چهار محال و بختیاری در ایران قرار دارد که در سمت چپ تصویر دیده می شود.




کوه های زاگرس از جنوب

در این تصویر کوه زاگرس را می بینید که تا چند صد کیلومتر از خلیج فارس گسترش یافته است. شهر شیراز و ویرانه های باستانی تخت جمشید در سمت راست در کنار دریاچه نمک مهارلو واقع شده است.




غرب تنگه هرمز

در این تصویر مناطق کوهستانی شرقی شبه جزیره عربستان و خلیج های بی شماری در سمت غربی تنگه هرمز قابل مشاهده است.




تنگه هرمز در جنوب ایران

در این تصویر امارات متحده عربی در ساحل جنوبی خلیج فارس را می توان مشاهده کرد بطوریکه دریای عمان با تنگه هرمز و در افق کوه های جنوب ایران نیز دیده می شود.




و اینهم نمایی متفاوت از خلیج همیشه فارس


--------------------------------




ارسال توسط اسماعیل عربی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
بهداشت و سلامت
امکانات جانبی

پیج رنک