هشدار
سرگرمی و تفریح و بازی و دانلود و آموزش

مرگ ماهانه ۵۰ نفر با قرص برنج
 
 
مرگ ماهانه ۵۰ نفر با قرص برنج  
 
 
 
 
   
 
 
    قرص برنج همچنان در کشور قربانی می گیرد و آمار مرگ با آن طی ۹ ماهه امسال ۲۶ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که فروش این قرص مرگبار در کشور ممنوع است.
   
   
 
 
     

قرص برنج همچنان در کشور قربانی می گیرد و آمار مرگ با آن طی ۹ ماهه امسال ۲۶ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که فروش این قرص مرگبار در کشور ممنوع است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، قرص برنج که به نام فسفید آلومینیوم نیز شناخته می شود قرصی است که یک عدد آن قادر است هزاران شته را از بین ببرد. این قرص از خود گاز فسفید تولید می کند و از آن برای جلوگیری از آفت زدگی برنج در انبار استفاده می شود. مسمومیت با این قرص هم از راه استنشاق، هم از راه تماس پوستی و هم به صورت خوراکی اتفاق می افتد. مصرف خوراکی آن باعث تهوع، درد معده ، استفراغ، اسهال، تنگی نفس، احساس سرما، عطش ، سر درد، تشنج و کما می شود.

 

بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور طی ۹ ماه اول امسال ۴۴۹ نفر که ۲۴۵ نفر آنها مرد و ۲۰۴ نفر زن بوده اند به علت استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که در ۹ ماه سال ۱۳۹۰ ، ۳۵۴ نفر جان باخته بودند (۱۹۸ نفر مرد و ۱۵۶ نفر زن) و مقایسه آمار ۹ ماهه سال ۱۳۹۰ با سال جاری نشان می دهد آمار مرگ های ناشی از مسمومیت با قرص برنج ۲۶.۸ درصد افزایش داشته است.

 

در ۹ ماهه امسال بیشترین تعداد مرگ های ناشی از مسمومیت با قرص برنج با ۱۸۵ مورد در استان تهران اتفاق افتاد و پس از آن، در گیلان با ۶۹، مازندران با ۵۳ مورد و لرستان با ۴۱ مورد، بیشترین آمار این قبیل مرگ ها ثبت شده است.

 

دکتر غلامعلی جعفری متخصص سم شناسی در این باره به مهر گفت: سم قرص برنج سمی است که بر روی سلولها تاثیر بدی می گذارد و تنفس سلولی را از بین می برد و باعث آسیب جدی به اعضا و ارگانهای دیگر بدن مثل کلیه ها و قلب می شود. مرگ با قرص برنج مرگ بسیار دردناکی است و فرد عطش زیادی به آب دارد. در این مرگ فرد تا زمانی که زنده است هوشیار و بیدار بوده و سوزش بدی در بدن خود احساس می کند. بر اساس علامت های بالینی فرد دچار خستگی و کمبود اکسیژن می شود. بطوریکه بدنش رو به کبودی رفته و دچار خفگی سلولی خواهد شد. این روند روندی غیر قابل برگشت است و مسمومیت با قرص برنج برابر با مرگ است.

 

وی در مورد زمان مسمومیت و مرگ بر اثر مصرف این قرص گفت: معمولا افراد زیر ۲۴ ساعت فوت می کنند که زمان مرگ بستگی به ایرانی یا خارجی بودن قرص، تاریخ مصرف، میزان مقاومت فرد و تعداد آن دارد.

 

طی سال های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰ در ایران هزار و ۳۱۱ نفر به علت مسمومیت با قرص برنج کشته شدند که از این تعداد ۶۹۶ نفر مرد و ۶۱۵ نفر زن بودند.

 
 
   
   
 
 
      خبرگزارى مهر (www.mehrnews.com)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:هشدار , قرص برنج , قرص برنج = مرگ , ,
ارسال توسط اسماعیل عربی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
بهداشت و سلامت
امکانات جانبی

پیج رنک